Forsiden og dens funktioner

Forsiden i ForeningsAdministrator indeholder forskellige funktioner som alle omhandler kommunikation mellem jeres brugere af ForeningsAdministrator, og informationer om jeres ForeningsAdministrator-konto.

1.0 Selve forsiden

Selve forsiden i ForeningsAdministrator kan bruges til at give dig et overblik over, hvad der er sket siden du sidst var logget ind i systemet.

1.1 Genveje

Til venstre på forsiden kan du se og vælge en række genveje, som kan give dig et hurtigt overblik over, hvad der er sket i ForeningsAdministrators forskellige moduler siden sidst, du var logget ind:

Du kan selv vælge, hvilke genveje, du synes er mest relevante for dig – det gør du ved at trykke på knappen under genvejene kaldet ”Vælg genveje til forsiden”. Valget af genveje er personligt og vil ikke påvirke andres genveje end dine egne.

1.3 Nyheder

Den sidste del af forsiden indeholder nyheder fra os bag ForeningsAdministrator. Det kan være nyheder om en ny opdatering, om vigtig information i forhold til ForeningsAdministrator eller anden viden, som kunne være nyttig for jer som brugere. Den seneste nyhed står altid midt på siden og ældre nyheder kan ses i de mindre kasser til højre på forsiden.

2.0 Kalender

I kalenderen har I mulighed for at holde styr på alle de vigtige datoer, som jeres brugere af ForeningsAdministrator skal kende til. Det kunne f.eks. være bestyrelsesmøder, deadlines i forhold til kommunen, arrangementer eller andet. Kalenderen er p.t. kun for brugere af ForeningsAdministrator og kan derfor ikke ses af almindelige medlemmer.

Kalenderen kan vises i tre forskellige formater: Månedsvisning, ugevisning og dagsvisning. Forskellen er kun, hvor mange dage, du vil se ad gangen. Du kan skifte visning øverst til højre i kalenderen:

Du kan skifte frem og tilbage mellem månederne ved at klikke i månedsvælgeren til venstre og mellem ugerne ved at klikke øverst i den sorte bjælke:

2.1 Opret ny begivenhed

For at oprette en ny begivenhed i kalenderen skal du klikke på knappen øverst til venstre i kalenderen eller det grønne ”plus” øverst til højre i hver af dagene:

Nu kan du opsætte alle detaljerne om den begivenhed, du gerne vil oprette i kalenderen:

Her kan du give begivenheden et navn, f.eks. ”Bestyrelsesmøde”, opsætte dato, tid og sted. Hvis I under [Indstillinger] – [Lokationer] har oprettet forskellige steder, f.eks. forskellige klublokaler, baner eller andre steder, kan du vælge mellem dem – hvis ikke kan du blot vælge ”Angiv andet sted” og skrive et vilkårligt sted.

Hvis I har oprettet forenings udstyr under [Indstillinger] – [Udstyr] kan du nederst til venstre booke udstyr, som skal bruges til denne begivenhed. Hvis begivenheden vedrører bestemte af jeres hold, kan I også markere det herinde.

Når du trykker ”Opret begivenhed” vil den blive tilføjet kalenderen, så andre brugere også kan se den.

OBS: Det er muligt at markere en begivenhed som ”offentlig”. Krydses denne boks af, er det tilladt for medlemmer at se begivenheden i foreningens kalender, via de kanaler kalenderen distribueres med. Denne funktion vil først have rigtig betydning, når det bliver muligt at tilgå kalenderen andre steder fra end ForeningsAdministrator. På nuværende tidspunkt er dette ikke muligt.

3.0 Kommunikation (forum)

Hvis du i undermenuen klikker på ”kommunikation” vil du komme ind til et forum, hvor du kan kommunikere med foreningens andre brugere af ForeningsAdministrator:

Herinde kan du og andre brugere oprette kommunikationstråde, hvor I kan kommunikere om emner sammen. Forummet er delt i to, hvor du til venstre kan se alle de tråde/emner, som I har oprettet. Du kan oprette en helt ny tråd ved at klikke på knappen ”Ny tråd”. Hvis du klikker på én af trådene/emnerne, kan du til højre se alle svarene, som I har skrevet til dette emne. Du kan også selv skrive et nyt svar.

Forummet kan på den måde erstatte mails, hvor det tit kan være svært at gå tilbage og se, hvad andre har svaret. Forummet gemmer alle svar, I giver til hinanden, og alle kan hele tiden holde sig opdateret om alle emner.

4.0 Historik

Den sidste del af ”forsiden” er historikken. Herinde kan du se en detaljeret liste over alt, hvad der er sket i ForeningsAdministrator:

Øverst kan du vha. søgekriterierne søge i alle de hændelser, som historikken indeholder. Nederst kan du se alle de forskellige hændelser, hvilken del af ForeningsAdministrator de omhandler, hvem der har gjort det, hvornår de er gjort, og til sidst, hvor stor indflydelse de har på jeres ForeningsAdministrator konto.

Hvis du klikker på det grå kryds til højre for hver hændelse, kan du få flere detaljer om hændelsen.