Medlemstyper

I ForeningsAdministrator kan I oprette alle de medlemstyper, I ønsker. Hver medlemstype kan indstilles til forskellige kontingenter, betalingsmåneder og begrænses til alder. Alle medlemmer, der meldes ind i klubben, skal tildeles en medlemstype, der afgør, hvad de betaler i kontingent, og hvor tit de gør det.

1.0 Opret ny medlemstype

Opret en ny medlemstype ved at klikke på knappen øverst til højre:

For at oprette en ny medlemstype, skal I starte med at give medlemstypen et navn:

Vælg herefter hvilke måneder denne medlemstype skal betale kontingent i. Hvis medlemmer med denne medlemstype skal betale hver måned, krydser du af i månederne. Herefter vil ForeningsAdministrator selv tage højde for, hvem der skal betale kontingent, når I opretter kontingent i de forskellige måneder (se hjælpeartikel om opkrævninger for mere info).

TIP: I ForeningsAdministrator er der forskel på betalingsmåneder og betalingsperioder. Dvs. det kan godt være, at en medlemstype skal betale hver måned, men at I som forening kun ønsker at opkræve kontingent én gang i kvartalet. Så skal I krydse af i alle betalingsmånederne under medlemstypen, men kun krydse af i hver tredje måned under opkrævningsperioder under indstillingerne [Betalingsindstillinger].

Indtast herefter hvor meget medlemstypen skal betale i kontingent for hver måned, de opkræves, og om der er et tilmeldingsgebyr, som skal opkræves, når medlemmer med denne medlemstype meldes ind. Hvis medlemstypen ikke skal betale noget i kontingent eller tilmeldingsgebyr, indtaster I blot "0,00".

Hvis der er en aldersbegrænsning på medlemstypen, f.eks. børne- eller juniormedlemmer, kan I indtaste det også. Så vil ForeningsAdministrator automatisk skifte medlemstypen natten efter medlemmet fylder år, så det ikke længere passer til medlemstypen.

Som det sidste, kan I vælge om medlemsskabet for denne medlemstype udløber, og i så fald, efter hvor mange måneder. Hvis du krydser af i denne boks, vil medlemmer med denne medlemstype automatisk blive meldt ud af foreningen efter det antal måneder, som du indtaster.

2.0 Rediger medlemstype

For at redigere en eksisterende medlemstype skal du klikke på den lille blyant ud for medlemstypen i oversigten:

For at slette en medlemstype skal du trykke på det lille røde kryds ud for medlemstypen: