Brugervenlighed

Som bruger er du det helt klare omdrejningspunkt i udviklingen af ForeningsAdministrator. Vi forsøger altid at gøre alle funktioner så nemme og intuitive at bruge som muligt, så du ikke behøver at bruge en masse tid på at læse lange manualer eller en masse penge på kurser. Det skal være så nemt som muligt at bruge ForeningsAdministrator.

Af foreningsfolk
ForeningsAdministrator er udviklet specielt til foreninger. Det er ikke et erhvervssystem, der er blevet tilpasset for også at kunne håndtere administrationen af foreninger. Tværtimod: Foreninger er vores eneste fokus. Folkene bag ForeningsAdministrator er selv foreningsfolk med mange års frivilligt arbejde i foreninger bag sig. Vi kender de administrative udfordringer, som foreninger ofte kæmper med, og derfor er vi så opsatte på at afhjælpe dem. Vi er særligt opmærksomme på, at det administrative arbejde i foreninger udføres af engagerede personer, som har sparsomme ressourcer, tid og viden. Derfor er vores mål, at ForeningsAdministrator skal kunne bruges af alle, uanset deres erfaring med IT og deres uddannelsesmæssige baggrund.

Fordel opgaver
I mange foreninger er arbejdet som især kasserer meget omfattende. Med Forenings-Administrator er det nemt at fordele arbejds-opgaverne mellem flere personer. I kan f.eks. lade en person stå for regnskabet, en anden for udsendelse af kontingent-opkrævninger, en tredje for ind- og udmeldelser og en fjerde for rykkere. Det er nemt at fordele alle de administrative opgaver i bestyrelsen, så ingen post bliver uoverskuelig eller alt for tidskrævende, samtidig med at ingen mister det store overblik.

Overskuelighed
Den helt overordnede opgave for et godt administrationsprogram er at give et hurtigt og overskueligt overblik over foreningens administration. Derfor er ForeningsAdministrator bygget op omkring en række nemme oversigter, så som medlemslisten, regnskabet og betalingsoversigten. Gennem disse oversigter får du hurtigt det overblik, så søger. Gode oversigter inderholder naturligvis en masse informationer. For at gøre disse indformationer så nemme at overskue som muligt, anvendes der i ForeningsAdministrator farver til at fortælle forskellige ting. Farverne er utrolig hurtige at aflæse og er på den måde med til at gøre de ellers store oversigter meget overskuelige og nemme at bruge.

Hjælp lige ved hånden
Som bruger vil man ikke bruge sin tid på at læse lange manualer, hvis der er noget, man ikke lige kan finde ud af. Hjælp skal være nemt, hurtigt og lige ved hånden, så man er så selv-hjulpen som muligt. Derfor er hjælpen i ForeningsAdministrator placeret lige der, hvor du har brug for den. Ved siden af alle funktioner kan du finde og trykker du på det, vil du straks få en kort og klar beskrivelse af funktionen, og hvordan du bruger den. Du skal ikke bruge tid på at lede eller læse - hjælpen er der, hvor du har brug for den.