Regnskabsoversigt

Regnskab

Regnskabsmodulet, sammen med medlemsregisteret, udgør kernen i den daglige drift af foreninger. Vores regnskabssystem er skræddersyet til foreningers bogføring og bogholderi, med en klar filosofi: Det skal være nemt og effektivt at bruge.
Optimeret til foreninger Optimeret til foreninger
Let at komme i gang Let at komme i gang
Flere typer regnskab Flere typer regnskab
Tilpas jeres kontoplan Tilpas jeres kontoplan
Automatisk postering Automatisk postering
Kassekladder Kassekladder
Regnskabsrapporter Regnskabsrapporter
Budgettering Budgettering
Overskuelig kontoplan Overskuelig kontoplan
Debitor/kreditor modul Debitor/kreditor modul
Valgfrit moms modul Valgfrit moms modul
Årsafslutning og årsrapporter Årsafslutning og årsrapporter

Regnskabsføring er ofte den mest udfordrende opgave inden for foreningsadministration, og det forudsætter typisk en vis forhåndskendskab til regnskab. Derfor har vi udviklet to versioner af vores regnskabssystem for at imødekomme behovene hos så mange foreninger som muligt.

ForenignsRegnskab - Simpelt
Er designet til mindre foreninger, som ikke har særlige krav til deres regnskabsføring, men blot behøver at holde styr på udgifter, indtægter og bankkontosaldo. Der er ingen behov for en kassekladde eller opfølgning på aktiver/passiver. Denne enkle struktur gør regnskabsprocessen mere ligetil, idet indtægter automatisk kan registreres, når for eksempel en betaling modtages, og I kan nemt oprette bilag for jeres udgifter. På denne måde kan I hurtigt komme i gang, og systemet er let at navigere i.

ForeningsRegnskab - Standard
Hvis I allerede har en grundlæggende forståelse for regnskab og har behov, der rækker ud over blot at overskue indtægter og udgifter, anbefaler vi vores avancerede regnskabssystem. I dette system har I mulighed for at oprette kontoplaner med resultat- og balancekonti, bogføre gennem en kassekladde og meget mere, som man ville forvente af et professionelt regnskabsprogram.

RegnskabPro
Hvis I har brug for et bogføringsprogram, der er godkendt efter standarderne, kan I opgradere fra ForeningsRegnskab - Standard til vores RegnskabPro pakke. Denne opgradering sikrer overholdelse af bogføringsloven og er godkendt af Erhvervsstyrelsen. Derudover tilbyder RegnskabPro flere avancerede værktøjer til en mere effektiv bogføring.
Læs mere om RegnskabPro her.

Automatiske posteringer: En kernefilosofi i vores regnskabssystem er at gøre processen så enkel og automatiseret som muligt. Derfor har vi indført fuldautomatisk postering af indtægter ved hjælp af automatiske posteringer. Disse posteringer foretages automatisk af systemet, når en opkrævning sendes ud til et medlem eller modtages. I kan opsætte specifikke posteringregler baseret på medlemstyper (fx almindeligt kontingent), hold eller forskellige ydelser, således at de forskellige dele af en opkrævning automatisk allokeres til de rigtige konti, uden at I behøver at foretage manuel bogføring.

Regnskabsrapporter: alle vores regnskabstyper tilbyder en bred vifte af muligheder for at generere rapporter fra jeres regnskab. Vi stiller en række forskellige rapporttyper til rådighed samt muligheden for at trække rådata, så I kan præsentere jeres tal eller levere dem til revisorer eller lignende. Processen er designet til at være både let og hurtig, og I har mulighed for at downloade alle rapporter i formater som Excel, PDF, CSV og HTML.