Velkommen til ForeningsAdministrator

Denne guide giver en hurtig introduktion til ForeningsAdministrator. Du kan herefter prøve dig frem i systemet, og bruge den hjælp der findes i toppen af hver side, og beskriver hvordan du bruger siden, eller læse vores andre guides.

1.0 Online system

ForeningsAdministrator er et online system. Det betyder, at du altid har adgang til ForeningsAdministrator, hvis bare du har adgang til internettet. Det gør ingen forskel, hvilken computer du anvender, eller hvor du befinder dig, så længe du kan gå ind på www.foreningsadministrator.dk

Udover altid at give dig nem adgang til programmet, har det også den fordel, at jeres program altid får de nyeste opdateringer uden I selv skal gøre noget eller betale for det.

1.1 Sikkerhed

Hos ForeningsAdministrator er jeres data i sikre hænder. Al kommunikation mellem dig som kunde og ForeningsAdministrator sker via en 128 bit krypteret SSL forbindelse. Dette gør, at informationer mellem systemet og din browser ikke kan opfanges af andre personer.

1.2 Stabilitet

Vi overvåger konstant vores servers drift for at sikre, at du altid kan få adgang til den. Den primære grund til evt. nedetid er, når vi laver en opdatering på systemet. Vi forsøger at reducere de mulige forstyrrelser for vores kunder ved altid at lave opdateringerne sent om natten eller meget tidligt om morgenen, og de vil normalt ikke vare mere end en time. Skulle vores udstyr gå helt ned, uden mulighed for en hurtig løsning, har vi ekstra hardware liggende klar, der kan sættes op på få timer.

1.3 Backup

Der tages backup af jeres data hver dag. Denne backup bliver placeret hos et andet hosting-firma i et andet land for at minimere chancen for tab af både primære data og backup data. Vi kan derfor sikre, at jeres data altid kan blive gendannet, så de er max. 24 timer gamle.

1.4 Fortrolige data

Hos ForeningsAdministrator bliver alle jeres data behandlet som fortrolige oplysninger. De oplysninger, I putter ind i systemet, vil derfor aldrig blive videregivet til tredje part eller blive brugt internt i vores firma. Vi gør dette for at sikre, at det kun er jer, der bestemmer, hvad jeres data bruges til. De eneste data, der bruges internt i vores firma, er oplysninger om jeres konto, så vi kan yde den bedst mulige support.

2.0 Generelt om at bruge ForeningsAdministrator

Når du bruger ForeningsAdministrator er der nogle generelle tips og tricks, som du med fordel kan kende.

2.1 Hjælp i systemet

Hvis der er noget, som du af en eller anden grund har brug for hjælp til, har vi gjort det nemt at finde hjælp direkte i programmet. Øverst på alle sider finder du en stor ”Hjælp”-fane:

Hvis du trykker på hjælpefanen, vil den folde sig ud, og du kan finde en generel beskrivelse af, hvordan du bruger den side, som du er på.

Har du brug for hjælp til en specifik funktion, kan du trykke på det lille forstørrelsesglas ud for hver funktion. Det vil få hjælpen til at folde sig ud igen, men nu vil den indeholde specifik hjælp om den funktion, du søger.

2.2 Kom godt i gang

For at komme i gang med at bruge ForeningsAdministrator er du først nødt til at udfylde de vigtigste indstillinger i programmet. Først når disse indstillinger er blevet udført vil resten af programmet blive låst op. Rigtig god fornøjelse med ForeningsAdministrator.