Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering

Nyheder

Elektronisk fakturering og en sommerhilsen
Torsdag d. 6. Juli 2017

Inden sommer-perioden sætter ind for alvor, har vi en nyhed klar som vi håber vil gøre livet lettere for en række foreninger. Der er nu understøttelse for opkrævning til EAN kunder med elektronisk faktura direkte i ForeningsAdministrator. Alle foreninger kan sende op til 10 elektroniske faktura om året, og har man behov for mere er der et nyt modul med navnet "Elektronisk fakturering", der giver mulighed for at sende et ubegrænset antal faktura til EAN modtagere.

Vil i slippe for at skulle taste faktura på virk.dk eller på anden måde overføre faktura for at sende til kommuner, institutioner eller virksomheder der benytter EAN, så understøttes det nu af systemet.

Der er lavet en ny guide der gennemgår opsætning og afsendelse af elektroniske faktura, den kan læses her.

Profil typer
Et medlem er ikke altid en person, og vi har den seneste tid fået en del foreninger der har behov for at opbevare informationer om virksomheder i medlemslisten, for at understøtte dette er det derfor nu muligt at aktivere brugen af profiltyper under "Medlems indstillinger".

Når profil typer er aktiveret kan man for et medlem vælge om det er en person, virksomhed eller offentlig instituion, og det valget vil fx påvirke at det kun er personer der skal have angivet køn og fødselsdag, mens man kan angive cvr, ean og om der skal opkræves med elektronisk faktura på virksomheder og institutioner.

Har i lavet cvr og/eller ean nr som ekstra felt og vil have opdateret jeres medlemmer så de står som virksomheder og informationerne flyttes til de nye standard-felter, så skriv til supporten og vi kan hjælpe med at flytte informationerne og markere medlemmerne som virksomheder.

Spændende efterår

Opdateringen giver ud over EAN fakturering også mulighed for nogle nye spændende opkrævnings-muligheder også til privatpersoner, og vi håber at kunne løfte sløret for dette i løbet af efteråret.

Ud over nye opkrævnings muligheder vil efteråret også byde på en række opdateringer og nye tiltag ifm. persondata sikkerhed for at hjælpe vores kunder med at opfylde den nye persondata forordning i 2018.

Du ønskes en god sommer og husk at supporten kan have længere svartider fra d. 10/7 tiil d. 30/7 (se tidligere nyhed).

Ferietid på supporten
Tirsdag d. 27. Juni 2017

Det er ved at være ferietid, og i den forbindelse vil der være længere svartider på mailen end normalt i uge 28, 29 og 30 (d. 10/7 til d. 30/7).

I denne periode kan svartiden overskride 24 timer, men alle besvarelser besvares snarest muligt. Har man derfor tidskritiske forespørgsler, så kom gerne med dem i god tid, eller giv besked i forvejen så det kan aftales hvornår du har behov for support.

Du ønskes en god sommer.
Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator.dk

Ekstra-lister - nyt modul
Onsdag d. 31. Maj 2017

Vi har udgivet det seneste modul som hedder Ekstra-lister og med dette modul er det muligt at oprette flere lister i ForeningsAdministrator end blot medlemslisten. Det kan bruges til at opsplitte medlemmer, holde styr på udstyr, materiale, personer, udlån og meget andet.

Med modulet kan i oprette præcis de lister i har behov for, og opsætte den præcis som i ønsker, med de data der skal være tilknyttet. Herefter kan i administrere listerne præcis som i er vandt til at bruge medlemslisten.

Elementerne på de nye lister kan også relateres til medlemmer for at skabe en forbindelse ift. ejerskab/ansvar/udlån eller lign, over til medlemmer i den normale medlemsliste.

Prøv det nye modul som gratis demo under Indstillinger - Tillægsmoduler, og kontakt os hvis der er spørgsmål vdr. mulighederne med modulet.

Der er udgivet en guide til at komme godt i gang med Ekstra-Lister her

Prisændring på SMS beskeder
Onsdag d. 24. Maj 2017

Vi har kørt med samme sms udbyder i mange år til samme pris på 45 øre, og har derfor kigget os omkring for at se om det kunne gøres billigere. Det resulterede i at vi fandt en anden dansk udbyder der kan levere samme kvalitet men billigere.

Skiftet til den nye udbyder er sket i dag (d. 24/5) og intet funktionalitet er ændret, det er blot billigere at købe sms'er til jeres konto.

Den nye pris pr. sms er 20 øre (inkl. moms)

Har i sms'er på jeres konto, så har vi naturligvis givet jer ekstra sms'er svarende til den nye pris. Så havde i 10 sms'er tilbage har vi sat 13 ekstra ind, så i nu har 23 sms'er til rådighed. I kan se hvor mange sms'er i har til rådighed efter vi har tilføjet flere sms'er ved at gå ind under Indstillinger - SMS

2 mindre opdateringer før påske
Fredag d. 7. April 2017

Vi har udgivet 2 mindre opdateringer i denne uge, som vi håber er til gavn for mange.

Vis kalender på hjemmeside

Det er nu muligt at få vist sine kalender-begivenheder og offentlige arrangementer fra arrangementsmodulet, på sin hjemmeside eller medlemsportal. HTML koden til at indsætte kalenderen får i ved at følge linket nederst på kalender-siden.

Se fremtidige kontingent opkrævninger

Pt. har man skulle danne kontingent-perioder for at se om der bliver opkrævet korrekt kontingent for sine medlemmer. Der er nu et alternativ, så man for et enkelt medlem kan se hvordan systemet vil de næste opkrævninger 2 år frem. Dvs at man nu kan tjekke om et medlems registrering er sat korrekt, uden at skulle danne en kontingent-periode, men straks kan tjekke hvordan ændringer man har lavet vil påvirke et medlems opkrævning i fremtiden.

Klik på punktet "Fremtidige opkrævninger" i medlems-vinduet for at få vist det fremtidige kontingent systemet vil opkræve.

Vi ønsker alle brugere en god påske

Vi ønsker jer alle en god påske. Supporten er åben i påsken, men der kan være lidt længere svar-tid end normalt.

MobilePay Online understøttelse
Torsdag d. 30. Marts 2017

Vi understøtter nu officielt MobilePay Online, og det kan vælges som betalingsmulighed. MobilePay Online er online betaling med MobilePay og er et tillæg til alm. kreditkort. MobilePay Online kræver at man benytter vores kreditkort modul og har en indløsningsaftale med Clearhaus eller Nets.

Bemærk, har i Nets/Teller som indløser skal i kontakte dem og sikre jer at MobilePay Online er aktivt på jeres aftale. MobilePay Online understøtter ikke pt. kreditkort abonnementer, dvs der kan laves enkelt transaktioner men der kan ikke laves aftaler med automatisk træk.

MobilePay Online koster 75 kr pr. måned og 1,25 kr ekstra pr. transaktion.

For at komme i gang skal i installere det nye modul under Tillægsmoduler, og herefter aktivere muligheden under Indstillinger - Kreditkort indstillinger.

Nyt opkrævningsvindue
Onsdag d. 1. Marts 2017

Vi har i dag opdateret vinduet hvor man normalt har sendt e-mail opkrævninger ud. Det er nu et generelt vindue til at håndtere opkrævning, så det kan mere end at sende e-mails. Det gør at næste gang i skal sende e-mail opkrævninger, vil i skulle bruge det nye opkrævnings vindue.

Vinduet ser meget anderledes ud end før, men vi har placeret hjælp i vinduet i form af en guide og en hjælpe-video. Den største ændring er at medlemmerne nu inddeles i kategorier efter hvordan man normalt vil opkræve dem, så man kan se medlemmer med e-mails i en gruppe og medlemmer uden i en anden gruppe, og håndtere dem separat.

Årsagen til opdateringen er at der kommer flere og flere opkrævnings og betalings muligheder til, og vi vil gerne gøre det lettere at styre de forskellige måder der opkræves på, og gøre dette fra et enkelt sted i stedet for fordelt på mange steder i systemet.
Betalings service kører som før, når man har lavet alle ordre der skal ud i næste måned, danner man en ny fil under Opkrævning - PBS filer. Det er muligt at PBS dannelse også med tiden flytter med ind under det nye opkrævnings vindue.

Kreditkort aftaler

En anden årsag til opdatering af opkrævnings vinduet er at vi nu understøtter kreditkort aftaler. Dvs at medlemmet ved første betaling kan tilmelde sig kreditkort aftale, så efterfølgende opkrævninger kan trækkes automatisk fra personens kreditkort. De fleste kender dette fra online tjenester som iTunes, netflix osv, hvor man tilmelder med sit kreditkort, og så trækkes der automatisk, det er nu det der også er muligt i ForeningsAdministrator.

Opkrævningen med kreditkort aftaler sker også i det nye opkrævnings vindue, så man kan trække beløb på medlemmer med en aktiv aftale og efterfølgende sende e-mails til alle der ikke har e-mail og til sidst downloade faktura på dem der hverken har kreditkort aftale eller e-mail.

Bemærk at kreditkort aftaler er inkluderet i vores normale kreditkort modul, men kræver en særskilt aftale med Nets, Teller eller Clearhaus om at man kan bruge aftaler. Ved i ikke om aftalen i har med indløseren understøtter det, så kontakt indløseren.
Har ens aftale understøttelse til kreditkort aftaler, så kan man aktivere det under kreditkort indstillinger, hvor man også vælger hvornår medlemmer kan/skal tilmelde sig en aftale, og hvilke typer faktura i ønsker at trække automatisk.

Der har været en stor forespørgsel på kreditkort aftaler og vi glæder os til at hjælpe de første i gang. Har i spørgsmål eller problemer, både med kreditkort aftaler eller det nye opkrævnings vindue kan man som altid kontakte supporten på info@foreningsadministrator.dk