Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering

Nyheder

Højere priser på sms'er og ferieperiode på supporten
Torsdag d. 1. Juli 2021
Nye priser på sms beskeder

Vores leverandør af SMS-beskeder har varslet en prisstigning på SMS-beskeder pr. 1. juli, hvorfor vi også er nødsaget til at sætte prisen op. Prisen vil derfor stige fra 20 øre pr. besked til 35 øre pr. besked (inkl. moms). Alle beskeder i har tilbage mister ikke noget værdi, men køb af nye sms beskeder efter d. 1/7 2021 vil følge de nye priser på 35 øre pr. stk.

Prisændringen kommer fra de danske teleselskaber der har hævet priserne for at levere sms-beskeder markant, og det er desværre udenfor vores og vores sms-udbyders kontrol.

Vi kan henvise til blogindlæg fra 2 af de større danske udbydere af SMS-beskeder for mere information:
CPSMS om prisstigninger
GatewayAPI om prisstigninger

Ferie-periode på supporten

Som normalt lukker vi ned i juli, mere præcist uge 28, 29 og 30 (12/7 - 31/7). Det er muligt at skrive til supporten men der vil være længere svartid end normalt. Har man tidskritiske sager anbefaler vi at man skriver i god tid.

Vi ønsker en god sommer til alle

De bedste hilsner
ForeningsAdministrator.dk

Modtag opdateringer ved problemer med kreditkort betaling
Onsdag d. 14. April 2021

I går d. 13/4 omkring middag havde vores betalingsudbyder QuickPay problemer med at behandle transaktioner pga. netværksproblemer. Er der driftsproblemer ved enten betalingsudbyderen eller de forskellige indløsere (Nets, MobilePay, Mastercard eller lign) viser det sig som regel ved problemer med at gå til betalingsvinduet eller få sin transaktion gennemført.

Har man derfor en del kreditkort transaktioner på kontoen er det en fordel at vide når der er problemer et sted i betalingsprocessen, og vi anbefaler derfor at man tilmelder sig driftsmedelelser fra QuickPay her: https://status.quickpay.net/subscribe.

De har også en statusside her hvor man kan se nuværende og tidligere driftsproblemer: https://status.quickpay.net og den integreres i vores kreditkort modul i en kommende opdatering.

Driftsmeddelelser er både for QuickPays egne løsninger og problemer ved indløsere, så der gives fx besked hvis dankort eller MobilePay er nede.

Oplever medlemmer problemer med betaling og der er nogle driftsforstyrrelser på betalingssystemerne anbefaler vi at vente til de virker normalt igen, og beder personen om at prøve igen.

Opdatering til Netbank import modulet
Mandag d. 11. Januar 2021
Vi har i dag udgivet en opdatering til Netbank import modulet, og der er både større og mindre opdateringer.

Kan bruges med simpelt regnskab
Netbank importen har tidligere ikke kunne bruges med simpelt regnskab, men det er nu muligt. Der kan registreres indtægter/ udgifter og indlæses indbetalinger med det simple regnskab. Har i simpelt regnskab og tidligere været interesseret i modulet kan i starte en demo under Indstillinger - Tillægsmoduler.

Opsplitning
Det er nu muligt at opsplitte bevægelser allerede i netbank importen i stedet for at skulle vente med at gøre det til i kassekladden. Både bevægelser og indbetalinger kan splittes op så man kan bogføre på flere konti eller splitte en indbetaling op til at dække 2 forskellige faktura.

Registrer indbetaling
Det er blevet lettere at bevare overblikket når der registreres indbetalinger. Der vises flere informationer om fakturaen der indbetales til, heriblandt restancen. Det gør det let at se om en indbetaling fx skal splittes ud i flere dele, hvis der er betalt for meget. Derudover er den automatiske søgning samt vinduet til manuel søgning er også forbedret.

Ny faktura
Der er lavet en ny type ud over "Indbetaling" og "Postering", og det er "Ny faktura", med denne mulighed kan man få oprettet en ny faktura direkte fra netbank importen. Så modtager man indbetalinger som gaver, forudbetaling af kontingenter eller lign, så kan man nu få oprettet en faktura for de indbetalte beløb direkte i netbank importen. Man vælger den ydelse / være der skal opkræves for og medlem / debitor der skal være modtager. Når importen godkendes oprettes fakturaen og markeres som betalt.

Systemkassekladder
Benytter man systemkassekladder vil det være muligt at bestemme om de automatiske posteringer fra faktura skal gemmes i en systemkassekladde som de plejer, eller om man vil have dem gemt i den indlæste netbank import kassekladde. På den måde kan man få samlet alle posteringer der vedrøre en import i en enkelt kassekladde, både alm. posteringer og faktura posteringer.

Ny guide
Der er i forbindelse med opdateringerne udarbejdet en ny guide til netbank importen, den kan findes her: 
https://www.foreningsadministrator.dk/guide/netbankimport

Er der spørgsmål eller problemer med de nye muligheder i netbank importen, så kontakt supporten på info@foreningsadministrator.dk
Status på PSD2 og SCA
Fredag d. 8. Januar 2021

ForeningsAdministrator vil gerne ønske alle et godt nytår. Året starter med en nyhed til foreninger der bruger kreditkort modulet. Her i januar er sikkerhedskrav til kreditkort betaling øget ifm. SCA og PSD2. Det betyder at man skal have aktiveret 3D Secure og Secured by Nets (afhængig af hvilken indløser man bruger) for at undgå at transaktioner afvises. Kort fortalt handler det om at mindske svindel med kreditkort betalinger ved at kunden / medlemmet der betaler bekræfter deres identitet i løbet af betalingsprocessen.

Kreditkort modulet vil fortsat virke uden problemer, også efter de nye retningslinjer, og i skal ikke gøre noget selv i denne forbindelse. Vi har fulgt med som PSD2 er blevet indført i etaper, først med en højere beløbsgrænse og nu med mere skærpede retninglinjer og lavere beløbsgrænse, men håndteringen af PSD2 er noget som vi sørger for, og vi har endnu ikke oplevet nogle problemer med de nye retningslinjer. Oplever man flere fejlede transaktioner end normalt, så giv os meget gerne besked så vi kan undersøge.

Den synlige ændring for jer og jeres medlemmer er at medlemmerne oftere vil blive mødt af at skulle godkende kreditkort betaling med en sms kode eller med nem-id, for at undgå svindel med kreditkort betalingen.

Bruger man kreditkort abonnementer kan man også have gamle aftaler der er oprettet uden 3d secure. Det er regler ved de enkelte indløsere og banker der bestemmer om de vil afvise træk på disse aftaler ud fra fx beløb. I de tilfælde vil systemet sende en e-mail til medlemmet med et nyt betalingslink, så der kan betales / tilmeldes en ny aftale som er med 3d secure. Langt de fleste aftaler er dog oprettet med 3d secure, selv af dem uden 3d secure er det ikke alle der vil være berørt.

Tidsfrister
Indberetter i til CFR så er indberetningen åben til 31/1.
Der er deadline for aflevering af opkrævninger til betalingsservice d. 22/1 kl. 9:00

Kommende opdatering
Den næste opdatering vi udgiver er en opdatering til netbank modulet, hvor det bliver bedre muligheder for at opsplitte og tjekke bevægelser samt understøttelse af netbank import til dem der bruger simpelt regnskab. Mere meldes ud når opdateringen er klar.

Glædelig jul
Tirsdag d. 15. December 2020

Kære bruger, du ønskes en glædelig jul af ForeningsAdministrator.

Det har været et specielt år for de fleste, og vi håber at på at i kommer godt igennem en svær tid, og kommer godt ind i det nye år.

Husk at CFR indberetningen er åben, frem til 31/ 2021, hvis i indberetter medlemstal til CFR.

Husk også at deadline for at aflevere filer til betalingsservice er mandag d. 21/12. Det er som regel den største opkrævning vi ser, så tjek gerne jeres opkrævninger allerede nu da supporten vil have ekstra travlt torsdag, fredag og mandag.

Supporten holder ferielukket fra d. 22/12 til d. 4/1.

Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator.dk

Seneste opdateringer
Torsdag d. 18. Juni 2020

I et forår der har været præget af Covid-19 situationen, har vores normale rutiner været udfordret, men er roligt på vej tilbage. Der har i perioden været mere ro på de normale aktiviteter og brugt ekstra krudt på at hjælpe med de udfordringer nedlukninger og aflysninger har givet. Der har også været plads til nogle nye opdateringer som præsenteres her.

Opkrævningsdetaljer
Det er nu blevet lettere at tjekke præcist hvad opkrævninger i en kontingentperiode indeholder. I vinduet "Send og håndter opkrævninger", hvor man normalt sender mails, er der nu en knap "Se detaljer om opkrævninger". Den giver et overblik over hvad opkrævningerne i perioden indeholder, dvs. hvilke ydelser der præcist opkræves, priser, perioder og konti der bogføres til. Vi har tidligere anbefalet at man tog stikprøver på udvalgte faktura for at tjekke at en kontingentopkrævning så korrekt ud, og det er stadig en god ide, men den nye mulighed givet et samlet overblik over hvad der opkræves, og for hvilken periode.

Arrangementsdetaljer
Når der afholdes arrangementer via ForeningsAdministrator kan der være mange detaljer at holde styr på, vi har derfor også lavet en oversigt over de forskellige informationer vedr. et arrangement. På arrangementsvisningen er der kommet en ny fane "Optælling", her vises antallet af deltagere, tilkøb og andre informationer, fx optælling af ekstra-felter, så man kan få nemt overblik over hvor mange der har sagt ja/nej til et specifikt valg.

Billeder i e-mails
Der er lavet en opdatering til vores e-mail editor, så det er blevet bedre og lettere at indsætte billeder i e-mails. Brug knappen "Indsæt billede" for at indsætte et billede, men husk at mailen fortsat max må fylde 15 Mb inkl. alle billeder og evt. vedhæftede filer.

Flyt start-måned i betalingsoversigten
Betalingsoversigten har altid vist opkrævningernes fordeling over et kalenderår. Nogle foreninger kører dog med forskudt regnskabsår, andre har blot en mere sæsonpræget opkrævning som ikke passer med et kalenderår. Der er derfor nu mulighed at bestemme hvornår betalingsoversigten starter. Der vises fortsat 12 måneder i oversigten, men man kan nu få vist fx april til februar i stedet for januar til december, hvis det passer bedre til ens regnskab eller blot aktiviteterne generelt. Vi anbefaler som udgangspunkt man kører samme periode som regnskabet så man lettere kan sammenligne tal mellem betalingsoversigt og regnskabet.

Ekstra opkrævninger i kontingentperiode
Der er kommet 2 knapper til dannelse af kontingentperiode under fanen opkrævning. Skal man blot danne næste periode, skal man bruge knappen til højre, så virker alt som tidligere. Den nye knap til venstre kan bruges til at danne en ekstra kontingentperiode som går op til samme tidspunkt som den seneste periode, og den kan bruges til at opkræve ekstra kontingent som man ikke har fået med tidligere. Det kan fx være der er kommet en række nye medlemmer ind på en aktivitet som man ikke har fået opkrævet sammen med de andre medlemmer, så kan man få dem opkrævet i samme periode som de andre medlemmer. Det gør det også muligt at splitte faktureringen af forskellige ydelser op, så hvis i ønsker at opkræve medlemstype og andre ydelser separat ved at lave flere perioder med forskelligt indhold.

Sommerferien står for døren
Som normalt lukker vi mere ned i juli, det er muligt at skrive til supporten men der kan være længere svartid end normalt, har man tidskritiske sager anbefaler vi at man skriver i god tid.

De bedste hilsner
ForeningsAdministrator.dk

Covid-19 opdatering
Tirsdag d. 24. Marts 2020

Den igangværende krise og nedlukning af samfundet, forsaget af Coronavirus, rammer stort set alle. Det gælder også foreninger som i høj grad må indstille aktiviteterne. Vores mål som leverandør, er at holde jeres løsning kørende og assistere med hvordan de praktiske problemer med fx kommunikation og opkrævning løses. Vi vil gerne bidrage med, at i som forening kan gøre bedst muligt brug af de muligheder i har med IT, når nu den fysiske verden lukker ned.

I den forgangne uge har fokus været på at hjælpe de foreninger som havde mest akut brug for assistance, specielt ift. kommunikation, aflysninger og refundering. Der er også brugt tid på at vende situationen med vores leverandører, for at sikre at situationen ikke påvirker den daglige drift. Systemerne kører fortsat som de skal, og der er ikke ændringer i drift eller supporten grundet Covid-19.

Ifm. udmeldingen fra regeringen og Center for Cybersikkerhed i sidste uge, er der også ekstra fokus på overvågning og forebyggelse af angreb fra hackere og andre cyber trusler. Vi opfordre derfor til at man er ekstra omhyggelig og varsom med hvilke links man klikker på, mails man åbner og informationer man deler i denne tid. Husk at jeres forening har mange personlige informationer, vi passer på dem ved at sikre servere, software og infrastruktur, men du har som bruger også et stort ansvar for hvordan du begår dig på internettet, for ikke at havne i en situation der kan udnyttes af hackere. Læs gode råd omkring sikkerhed på sikkerdigital.dk

Pas på hinanden og hold afstand.

De bedste hilsner
ForeningsAdministrator.dk