Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering

Nyheder

Nyt design og nye muligheder
Mandag d. 1. Juli 2024

Vi er glade for at kunne præsentere det nye design i ForeningsAdministrator! Systemet har fået et friskere udseende og et par nye muligheder som vi håber at i bliver glade for.

Nyt design og forbedret søgning
Menuerne ser nu anderledes ud, og vi har tilføjet en ny søgemulighed øverst til højre. Denne globale søgefunktion gør det nemt at finde alt fra medlemmer til bilag ved at søge direkte på siden.

Opdateringer i medlemsdelen
Medlemsdelen, medlemsvinduet og medlemslisten har fået nyt design, og fanerne under medlemmer er opdateret. Specielt faktura- og posteringslisten er ændret og har fået ny funktionalitet baseret på jeres feedback. Nu er det muligt at få både fakturaer og posteringer vist pr. år eller få vist linjerne på en faktura direkte i fakturalisten.

Feedback velkommen
Oplever du nogle problemer eller har du blot ris eller ros til de nye ændringer hører vi meget gerne fra dig, så vi kan få tilpasset de nye muligheder, hvor vi ikke ramte helt plet i første omgang.

Der er stadig et par sektioner under Opkrævninger og Regnskab der fortsat mangler en opdatering, det kommer i tiden efter sommerferien.

Husk "Modtag Bilag"
Hvis I har RegnskabPro, så husk den nye "Modtag Bilag" funktion. Læs evt. den tidligere nyhed om denne mulighed, hvis I ikke har prøvet det endnu.

Support i sommerferien
Supporten går i ferietilstand fra d. 6/7 til og med d. 28/7. Der er mulighed for support i denne periode, men svartiden vil være længere end normalt. Så hvis I har brug for hjælp i denne periode, bedes I kontakte os i god tid.

De bedste hilsner,
ForeningsAdministrator

Ny mulighed i RegnskabPro - ModtagBilag
Fredag d. 21. Juni 2024

Vi er glade for at kunne præsentere en ny feature i vores RegnskabPro-pakke: ModtagBilag. Med denne funktion kan I nemt sende bilag og regninger direkte til ForeningsAdministrator via e-mail. Dette gør det endnu lettere at holde styr på jeres digitale bilagsdokumenter og bruge dem aktivt i bogføringen.

Det virker ved, at I vælger en e-mailadresse, der hedder xxxxx@modtagbilag.dk, og her kan I sende jeres bilag til, og så indlæses de automatisk. ModtagBilag kan bruges på flere måder, alt efter hvad der passer bedst til jeres forening. Kasseren kan sende bilag direkte til systemet, eller I kan have en intern aftale om, at alle i bestyrelsen og andre tilknyttede sender bilag til modtagbilag.dk. Endvidere kan I bruge ModtagBilag som faktura e-mail ved jeres leverandører, så regninger automatisk bliver indlæst og klar til behandling.

For at optimere jeres workflow yderligere, kan I opsætte regler i jeres e-mailprogram til automatisk at videresende relevante e-mails til modtagbilag.dk. Hvis I har jeres eget domæne, kan I også oprette en separat e-mailadresse til bilag og fakturaer, som videresender til ModtagBilag. Dette sikrer, at I både har en kopi af alle e-mails og får dem indlæst i ForeningsAdministrator.

I kommer i gang under Indstillinger - Regnskabsindstillinger, hvis i har RegnskabPro pakken.

Vi håber, at denne nye feature vil gøre jeres regnskabshåndtering endnu mere effektiv og overskuelig.

Husk at vi 1. juli lægger nyt overordnet design på login og systemet.
Vi har stadig lidt vej med at få alle undersider opdateret, men fra denne dato vil menuerne se lidt anderledes ud, men vil ellers fungere som det plejer. Der vil være en ny global søgefunktion, der gør det lettere at finde det, man leder efter.

Support i juli
Supporten går i ferietilstand fra d. 6/7 til og med d. 28/7. Der er mulighed for support i denne periode, men svartiden er længere end normalt. Så ved I, at I har brug for hjælp i denne periode, så sig til i god tid.

De bedste hilsner
ForeningsAdministrator

Automatiske udligninger
Fredag d. 19. April 2024

Vi har tilføjet en ny funktion til jer, der benytter RegnskabStandard eller RegnskabPro, som gør det muligt for jer at aktivere automatiske udligninger. Denne funktion findes under 'Indstillinger' > 'Posteringsregler', hvor I kan slå 'Udligninger' til. Dette gør, at systemet kan registrere en faktura som betalt på baggrund af posteringer direkte på faktura-modtageren eller ved andre ændringer, såsom en kreditnota til fakturaen. Denne funktion er som standard ikke aktiveret.

Funktionen giver jer tre muligheder:
Deaktiveret: Systemet udligner ikke og foreslår ikke udligninger.
Manuel indstilling: Systemet foreslår mulige matches og i vælger selv hvilke der skal køres for et medlem eller en faktura.
Autopilot: Systemet administrerer automatisk udligninger ved bogføring.

De fleste vil fint kunne undvære den nye funktion, men vi har fået ønsker om at kunne bogføre indbetalingerne direkte fra kassekladden, og det kan nu gøres ved at aktivere udligninger og derefter bogføre direkte på faktura-modtageren.

Vores anbefaling:
Start med manuel udligning for at evaluere systemets forslag, især hvis I har mange posteringer og fakturaer, for at undgå utilsigtede udligninger. Kontakt vores supportteam for assistance.

Ekstra tip:
Vælg en konto til "Automatiske handlinger" under 'Posteringsregler' for yderligere automatiseringsmuligheder.

Designopdatering:
Arbejdet med at opdatere systemets design fortsætter, senest er hele Arrangementsmodulet blevet opdateret, og I vil se ændringer i de forskellige sektioner i den kommende tid.

MobilePay ændringer og opdateringer for 2024
Torsdag d. 7. Marts 2024

Vi er godt i gang med 2024, og både antallet af opkrævninger og udsendte e-mails har sat rekorder i januar og februar.

MobilePay-ændringer

MobilePay har annonceret en ny platform den 12. marts, da de er fusioneret med Vipps. Hvis i har aftaler med MobilePay har i også modtaget information om det her de seneste 2 måneder.

Vi vil naturligvis holde øje med, at overgangen til den nye platform forløber som planlagt. MobilePay har annonceret, at visse ting vil se anderledes ud i MobilePay-appen, og hvis I oplever problemer relateret til ForeningsAdministrator, så kontakt os gerne.

Hvis I bruger MobilePay Subscriptions, vil løsningen på den nye platform blive omdøbt til MobilePay Faste betalinger, og de tekniske opdateringer vil blive håndteret af vores betalingsudbyder QuickPay, som har forsikret os om, at de er klar til det.

Som udgangspunkt behøver I ikke gøre noget i jeres opsætning, men følg med i den information, som MobilePay sender jer. Vi er spændte på at se, hvilke andre opdateringer de vil introducere på deres nye platform.

Opdateringer for 2024

I 2023 fokuserede vi på regnskab, da den nye bogføringslov og kravene til digitale bogføringssystemer fyldte meget sidste år.

I år har vi tid til at fokusere på flere forskellige områder. Vi forbereder en række opdateringer, som vi vil informere jer nærmere om i løbet af foråret.

Først og fremmest får systemet en designmæssig opgradering. Opdateringerne startede i denne uge med bl.a. Indstillingsoversigten, og vil blive rullet ud løbende i løbet af foråret, hvor de forskellige moduler vil blive opdateret og justeret. På et tidspunkt vil login-siden og det overordnede design af menuer osv. også blive ændret, og vi vil give jer besked i god tid.

Med venlig hilsen,
ForeningsAdministrator

RegnskabPro og Elektronisk fakturering
Onsdag d. 10. Januar 2024

Efter lanceringen af vores RegnskabPro-modul den 1. januar, som er godkendt som standard bogføringssystem af Erhvervsstyrelsen, er elektronisk fakturering og netbankimport ikke længere tilgængelige som selvstændige moduler. De er nu en del af RegnskabPro, da det er den komplette regnskabspakke, vi har fået godkendt.

Bemærk venligst, at elektronisk fakturering i RegnskabPro-pakken blev opdateret i efteråret, hvilket har tilføjet flere funktioner. Nu kan du både sende og modtage fakturaer elektronisk – nemt, hurtigt og uden ekstra omkostninger per faktura. For at benytte denne funktion, skal din forening være registreret med et CVR-nummer og have RegnskabPro-modulet.

Vores tidligere "EAN-modul" tillod udsendelse af elektroniske fakturaer, men nu kan det både sende og modtage elektroniske fakturaer samt kreditnotaer. Derudover kan I tilmelde jer NemHandelsregisteret direkte gennem ForeningsAdministrator. Dette fremmer en hurtigere og mere effektiv administration, da du let kan integrere fakturaer i bogføringen. Når du sender fakturaer, kan du være sikker på, at de ankommer direkte til modtagerens økonomisystem.

For at aktivere e-fakturering via NemHandel, skal du gå til 'Indstillinger' og derefter 'Elektronisk fakturering'. Her kan du tilmelde dig modtagelse af elektroniske fakturaer via NemHandelsregisteret. Hvis du har brug for at fakturere til udenlandske virksomheder, kan du også aktivere modtagelse af fakturaer gennem det europæiske Peppol-netværk.

Det er vigtigt at understrege, at elektronisk fakturering via NemHandelsregisteret og Peppol kun er mulig mellem virksomheder/foreninger og kan ikke anvendes over for privatpersoner.

Hvis du har brug for yderligere vejledning, kan du finde en detaljeret guide på følgende link:
https://www.foreningsadministrator.dk/guide/eanfaktura

Du er naturligvis også altid velkommen til at kontakte vores support, hvis du har spørgsmål.

Vi håber, at du vil finde de nye funktioner for elektronisk fakturering nyttige i dit arbejde med ForeningsAdministrator.

Med venlig hilsen,
ForeningsAdministrator

Ny funktion: Scan Bilag
Mandag d. 18. December 2023

Nu kan du nemt scanne og tilføje bilag til regnskabet med din mobil eller tablet. Brug funktionen 'Scan Bilag' når du bogfører for at gemme fysiske bilag digitalt i ForeningsAdministrator. Start enten under 'Regnskab - Dokumenter' eller via 'vedhæft fil'-knappen i bilagsvinduet, kassekladden eller netbankimporten.

Sådan gør du:
1. Tryk på 'Scan bilag'.
2. Scan den viste QR-kode med din enhed.
3. Brug kameraet til at tage et billede af bilaget.
4. Tilføj eventuelt note, beløb og dato før du sender.
5. Bilaget vises nu i vinduet hvor du vedhæfter det til et bilag eller postering, og du kan vælge det.

De scannede bilag kan opdateres og ses under dokumenter, eller bruges direkte i bogføringen.

Vi håber denne opdatering gør det lettere at håndtere digitale bilag. Funktionen er tilgængelig i alle regnskabspakker. Der vil komme nogle ekstra udviddelser til RegnskabPro ift. bilagshåndtering, i starten af det nye år.

Supportens juleferie

Vær opmærksom på, at supporten holder juleferie fra den 22. december til den og med d. 2. januar. I denne periode kan der forventes længere svartider på e-mails.

CFR Indberetning

Hvis i indberetter medlemstal til CFR, så husk at fristen for CFR indberetningen løber indtil den 31. januar.

Opdater jeres informationer

For at sikre korrekt modtagelse af fakturaer i januar, bedes I tjekke jeres kontaktoplysninger under 'Indstillinger - Generelle indstillinger', hvor den nye databehandler aftale også kan underskrives. Gennemgå ligeledes jeres abonnement under 'Indstillinger - Abonnement og tillægsmoduler'. Her kan I også se de nye priser, der træder i kraft den 1. januar 2024, og vælge 'regnskab pro' fra starten af det nye år for at undgå oprettelsesgebyret.

Vi ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår
ForeningsAdministrator



RegnskabPro godkendt som standard bogføringsprogram

Vi har modtaget vores registreringsbevis fra Erhvervsstyrelsen på at vores nye RegnskabPro modul er godkendt som standard bogføringsprogram.

Registreringsnr. på ForeningsAdministrator - RegnskabPro er: fob210007

Det er noget der er arbejdet hårdt for i løbet af 2023, og vi er glade for at kunne tilbyde et godkendt regnskabsprogram til de foreninger som er regnskabspligtige eller som blot ønsker at bruge et godkendt system.

Husk at i fortsat kan tilvælge RegnskabPro uden oprettelsesgebyr under Indstillinger - Abonnement og tillægsmoduler frem til 1/1.

Ændringer i ForeningsAdministrators prisstruktur fra 1. januar 2024
Fredag d. 29. September 2023

Vi vil gerne informere om vigtige ændringer i vores prisstruktur, der træder i kraft for alle kunder fra den 1. januar 2024:

Nye priser for grundpakken:

Grundpakken vil nu blive faktureret baseret på størrelsen af jeres forening, målt i antal aktive medlemmer. Vi har indført tre forskellige niveauer:

  • Lille (0 - 49 medlemmer): 69 kr. pr. måned
  • Mellem (50 - 499 medlemmer): 99 kr pr. måned
  • Stor (500+ medlemmer): 129 kr pr. måned

Priserne er inkl. moms.

Introduktion af RegnskabPro:

Vi introducerer et nyt regnskabsmodul, RegnskabPro, der opfylder de nye krav for standard bogføringssystemer fra Erhvervsstyrelsen. Prisen for RegnskabPro er 400 kr. i oprettelse og 59 kr. pr. måned

For at skabe klarhed omkring vores forskellige regnskabstyper, vil vi fremover benytte følgende navne:

  • ForeningsRegnskab Simpelt (tidligere kendt som simpelt regnskab): Dette passer til foreninger, der ønsker at føre regnskab, men som ikke er omfattet af bogføringspligt.
  • ForeningsRegnskab Standard (tidligere kendt som dobbelt bogføring / avanceret regnskab): Dette er for foreninger med erhvervsdrift eller som er momsregistreret, samt virksomheder.
  • RegnskabPro: For foreninger og virksomheder der skal bogføre i et standard bogføringssystem fra juli 2024 eller januar 2026 (erhversmæssig omsætning overstiger 300.000 i 2 år), eller dem som blot ønsker de ekstra værktøjer som modulet tilbyder.

Simpelt og Standard er fortsat en del af grundpakken, og der skal ikke betales ekstra for dem. RegnskabPro er en udvidelse af ForeningsRegnskab Standard og indeholder yderligere funktioner som netbank import, elektronisk fakturering, MomsAPI, SAF-T import, og senere på efteråret, mulighed for at modtage bilag via e-mail. Det vil fortsat være muligt at bogføre, vedhæfte bilag og benytte moms i ForeningsRegnskab Standard.

Hvis I ikke benytter regnskab i ForeningsAdministrator, kan I også fortsat blot deaktivere det.

Ændringer i moduler:

Modulet 'Ekstern tilmelding' vil nu være en del af grundpakken. Eksisterende regnskabsmoduler som 'Netbank import' og 'E-fakturerings modulet' vil blive nedlagt som selvstændige moduler og integreret i RegnskabPro.

Opdaterede priser på øvrige moduler:

Vi har opdateret priserne på vores øvrige moduler. Se alle de nye priser her: www.foreningsadministrator.dk/priser/nyepriser

Vi har sendt en e-mail til alle administratorer med disse informationer og i starten af november sender vi en oversigt over den forventede opkrævning januar 2024. I mellemtiden kan I tjekke jeres nuværende moduler under 'Indstillinger' -> 'Tillægsmoduler', hvis i er i tvivl om hvilke moduler i har i dag.

Vi forstår, at disse ændringer kan give udfordringer, men vi er overbeviste om, at de vil gøre os i stand til at forbedre vores produkt og service yderligere. Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores support.

Med venlig hilsen,
ForeningsAdministrator