Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering

Nyheder

Automatiske udligninger
Fredag d. 19. April 2024

Vi har tilføjet en ny funktion til jer, der benytter RegnskabStandard eller RegnskabPro, som gør det muligt for jer at aktivere automatiske udligninger. Denne funktion findes under 'Indstillinger' > 'Posteringsregler', hvor I kan slå 'Udligninger' til. Dette gør, at systemet kan registrere en faktura som betalt på baggrund af posteringer direkte på faktura-modtageren eller ved andre ændringer, såsom en kreditnota til fakturaen. Denne funktion er som standard ikke aktiveret.

Funktionen giver jer tre muligheder:
Deaktiveret: Systemet udligner ikke og foreslår ikke udligninger.
Manuel indstilling: Systemet foreslår mulige matches og i vælger selv hvilke der skal køres for et medlem eller en faktura.
Autopilot: Systemet administrerer automatisk udligninger ved bogføring.

De fleste vil fint kunne undvære den nye funktion, men vi har fået ønsker om at kunne bogføre indbetalingerne direkte fra kassekladden, og det kan nu gøres ved at aktivere udligninger og derefter bogføre direkte på faktura-modtageren.

Vores anbefaling:
Start med manuel udligning for at evaluere systemets forslag, især hvis I har mange posteringer og fakturaer, for at undgå utilsigtede udligninger. Kontakt vores supportteam for assistance.

Ekstra tip:
Vælg en konto til "Automatiske handlinger" under 'Posteringsregler' for yderligere automatiseringsmuligheder.

Designopdatering:
Arbejdet med at opdatere systemets design fortsætter, senest er hele Arrangementsmodulet blevet opdateret, og I vil se ændringer i de forskellige sektioner i den kommende tid.

MobilePay ændringer og opdateringer for 2024
Torsdag d. 7. Marts 2024

Vi er godt i gang med 2024, og både antallet af opkrævninger og udsendte e-mails har sat rekorder i januar og februar.

MobilePay-ændringer

MobilePay har annonceret en ny platform den 12. marts, da de er fusioneret med Vipps. Hvis i har aftaler med MobilePay har i også modtaget information om det her de seneste 2 måneder.

Vi vil naturligvis holde øje med, at overgangen til den nye platform forløber som planlagt. MobilePay har annonceret, at visse ting vil se anderledes ud i MobilePay-appen, og hvis I oplever problemer relateret til ForeningsAdministrator, så kontakt os gerne.

Hvis I bruger MobilePay Subscriptions, vil løsningen på den nye platform blive omdøbt til MobilePay Faste betalinger, og de tekniske opdateringer vil blive håndteret af vores betalingsudbyder QuickPay, som har forsikret os om, at de er klar til det.

Som udgangspunkt behøver I ikke gøre noget i jeres opsætning, men følg med i den information, som MobilePay sender jer. Vi er spændte på at se, hvilke andre opdateringer de vil introducere på deres nye platform.

Opdateringer for 2024

I 2023 fokuserede vi på regnskab, da den nye bogføringslov og kravene til digitale bogføringssystemer fyldte meget sidste år.

I år har vi tid til at fokusere på flere forskellige områder. Vi forbereder en række opdateringer, som vi vil informere jer nærmere om i løbet af foråret.

Først og fremmest får systemet en designmæssig opgradering. Opdateringerne startede i denne uge med bl.a. Indstillingsoversigten, og vil blive rullet ud løbende i løbet af foråret, hvor de forskellige moduler vil blive opdateret og justeret. På et tidspunkt vil login-siden og det overordnede design af menuer osv. også blive ændret, og vi vil give jer besked i god tid.

Med venlig hilsen,
ForeningsAdministrator

RegnskabPro og Elektronisk fakturering
Onsdag d. 10. Januar 2024

Efter lanceringen af vores RegnskabPro-modul den 1. januar, som er godkendt som standard bogføringssystem af Erhvervsstyrelsen, er elektronisk fakturering og netbankimport ikke længere tilgængelige som selvstændige moduler. De er nu en del af RegnskabPro, da det er den komplette regnskabspakke, vi har fået godkendt.

Bemærk venligst, at elektronisk fakturering i RegnskabPro-pakken blev opdateret i efteråret, hvilket har tilføjet flere funktioner. Nu kan du både sende og modtage fakturaer elektronisk – nemt, hurtigt og uden ekstra omkostninger per faktura. For at benytte denne funktion, skal din forening være registreret med et CVR-nummer og have RegnskabPro-modulet.

Vores tidligere "EAN-modul" tillod udsendelse af elektroniske fakturaer, men nu kan det både sende og modtage elektroniske fakturaer samt kreditnotaer. Derudover kan I tilmelde jer NemHandelsregisteret direkte gennem ForeningsAdministrator. Dette fremmer en hurtigere og mere effektiv administration, da du let kan integrere fakturaer i bogføringen. Når du sender fakturaer, kan du være sikker på, at de ankommer direkte til modtagerens økonomisystem.

For at aktivere e-fakturering via NemHandel, skal du gå til 'Indstillinger' og derefter 'Elektronisk fakturering'. Her kan du tilmelde dig modtagelse af elektroniske fakturaer via NemHandelsregisteret. Hvis du har brug for at fakturere til udenlandske virksomheder, kan du også aktivere modtagelse af fakturaer gennem det europæiske Peppol-netværk.

Det er vigtigt at understrege, at elektronisk fakturering via NemHandelsregisteret og Peppol kun er mulig mellem virksomheder/foreninger og kan ikke anvendes over for privatpersoner.

Hvis du har brug for yderligere vejledning, kan du finde en detaljeret guide på følgende link:
https://www.foreningsadministrator.dk/guide/eanfaktura

Du er naturligvis også altid velkommen til at kontakte vores support, hvis du har spørgsmål.

Vi håber, at du vil finde de nye funktioner for elektronisk fakturering nyttige i dit arbejde med ForeningsAdministrator.

Med venlig hilsen,
ForeningsAdministrator

Ny funktion: Scan Bilag
Mandag d. 18. December 2023

Nu kan du nemt scanne og tilføje bilag til regnskabet med din mobil eller tablet. Brug funktionen 'Scan Bilag' når du bogfører for at gemme fysiske bilag digitalt i ForeningsAdministrator. Start enten under 'Regnskab - Dokumenter' eller via 'vedhæft fil'-knappen i bilagsvinduet, kassekladden eller netbankimporten.

Sådan gør du:
1. Tryk på 'Scan bilag'.
2. Scan den viste QR-kode med din enhed.
3. Brug kameraet til at tage et billede af bilaget.
4. Tilføj eventuelt note, beløb og dato før du sender.
5. Bilaget vises nu i vinduet hvor du vedhæfter det til et bilag eller postering, og du kan vælge det.

De scannede bilag kan opdateres og ses under dokumenter, eller bruges direkte i bogføringen.

Vi håber denne opdatering gør det lettere at håndtere digitale bilag. Funktionen er tilgængelig i alle regnskabspakker. Der vil komme nogle ekstra udviddelser til RegnskabPro ift. bilagshåndtering, i starten af det nye år.

Supportens juleferie

Vær opmærksom på, at supporten holder juleferie fra den 22. december til den og med d. 2. januar. I denne periode kan der forventes længere svartider på e-mails.

CFR Indberetning

Hvis i indberetter medlemstal til CFR, så husk at fristen for CFR indberetningen løber indtil den 31. januar.

Opdater jeres informationer

For at sikre korrekt modtagelse af fakturaer i januar, bedes I tjekke jeres kontaktoplysninger under 'Indstillinger - Generelle indstillinger', hvor den nye databehandler aftale også kan underskrives. Gennemgå ligeledes jeres abonnement under 'Indstillinger - Abonnement og tillægsmoduler'. Her kan I også se de nye priser, der træder i kraft den 1. januar 2024, og vælge 'regnskab pro' fra starten af det nye år for at undgå oprettelsesgebyret.

Vi ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår
ForeningsAdministrator



RegnskabPro godkendt som standard bogføringsprogram

Vi har modtaget vores registreringsbevis fra Erhvervsstyrelsen på at vores nye RegnskabPro modul er godkendt som standard bogføringsprogram.

Registreringsnr. på ForeningsAdministrator - RegnskabPro er: fob210007

Det er noget der er arbejdet hårdt for i løbet af 2023, og vi er glade for at kunne tilbyde et godkendt regnskabsprogram til de foreninger som er regnskabspligtige eller som blot ønsker at bruge et godkendt system.

Husk at i fortsat kan tilvælge RegnskabPro uden oprettelsesgebyr under Indstillinger - Abonnement og tillægsmoduler frem til 1/1.

Ændringer i ForeningsAdministrators prisstruktur fra 1. januar 2024
Fredag d. 29. September 2023

Vi vil gerne informere om vigtige ændringer i vores prisstruktur, der træder i kraft for alle kunder fra den 1. januar 2024:

Nye priser for grundpakken:

Grundpakken vil nu blive faktureret baseret på størrelsen af jeres forening, målt i antal aktive medlemmer. Vi har indført tre forskellige niveauer:

  • Lille (0 - 49 medlemmer): 69 kr. pr. måned
  • Mellem (50 - 499 medlemmer): 99 kr pr. måned
  • Stor (500+ medlemmer): 129 kr pr. måned

Priserne er inkl. moms.

Introduktion af RegnskabPro:

Vi introducerer et nyt regnskabsmodul, RegnskabPro, der opfylder de nye krav for standard bogføringssystemer fra Erhvervsstyrelsen. Prisen for RegnskabPro er 400 kr. i oprettelse og 59 kr. pr. måned

For at skabe klarhed omkring vores forskellige regnskabstyper, vil vi fremover benytte følgende navne:

  • ForeningsRegnskab Simpelt (tidligere kendt som simpelt regnskab): Dette passer til foreninger, der ønsker at føre regnskab, men som ikke er omfattet af bogføringspligt.
  • ForeningsRegnskab Standard (tidligere kendt som dobbelt bogføring / avanceret regnskab): Dette er for foreninger med erhvervsdrift eller som er momsregistreret, samt virksomheder.
  • RegnskabPro: For foreninger og virksomheder der skal bogføre i et standard bogføringssystem fra juli 2024 eller januar 2026 (erhversmæssig omsætning overstiger 300.000 i 2 år), eller dem som blot ønsker de ekstra værktøjer som modulet tilbyder.

Simpelt og Standard er fortsat en del af grundpakken, og der skal ikke betales ekstra for dem. RegnskabPro er en udvidelse af ForeningsRegnskab Standard og indeholder yderligere funktioner som netbank import, elektronisk fakturering, MomsAPI, SAF-T import, og senere på efteråret, mulighed for at modtage bilag via e-mail. Det vil fortsat være muligt at bogføre, vedhæfte bilag og benytte moms i ForeningsRegnskab Standard.

Hvis I ikke benytter regnskab i ForeningsAdministrator, kan I også fortsat blot deaktivere det.

Ændringer i moduler:

Modulet 'Ekstern tilmelding' vil nu være en del af grundpakken. Eksisterende regnskabsmoduler som 'Netbank import' og 'E-fakturerings modulet' vil blive nedlagt som selvstændige moduler og integreret i RegnskabPro.

Opdaterede priser på øvrige moduler:

Vi har opdateret priserne på vores øvrige moduler. Se alle de nye priser her: www.foreningsadministrator.dk/priser/nyepriser

Vi har sendt en e-mail til alle administratorer med disse informationer og i starten af november sender vi en oversigt over den forventede opkrævning januar 2024. I mellemtiden kan I tjekke jeres nuværende moduler under 'Indstillinger' -> 'Tillægsmoduler', hvis i er i tvivl om hvilke moduler i har i dag.

Vi forstår, at disse ændringer kan give udfordringer, men vi er overbeviste om, at de vil gøre os i stand til at forbedre vores produkt og service yderligere. Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores support.

Med venlig hilsen,
ForeningsAdministrator

Opdatering af E-faktureringsmodulet er nu live!
Mandag d. 25. September 2023

Vi er glade for at kunne meddele, at opdateringen til vores E-faktureringsmodul, nu kendt som "Elektronisk fakturering", er blevet implementeret.

Vigtigt: Hvis du bruger EAN-modulet, skal du aktivt opdatere dine indstillinger. Gå til Indstillinger - Elektronisk fakturering og aktiver det igen. Her skal du godkende brugen af elektronisk fakturering gennem Sproom og kan vælge at tilmelde dig modtagelse af e-faktura (det er ikke et krav at kunne modtage).

Som en del af denne opdatering har vi indgået et samarbejde med Sproom Solutions A/S, der nu leverer infrastrukturen til E-faktureringsmodulet. Dette sikrer, at vi kan fortsætte med at tilbyde vores brugere en robust og pålidelig løsning for elektronisk fakturering.

Her er nogle af de vigtigste ændringer og forbedringer, der er trådt i kraft i dag:

  • E-fakturering er nu kun tilgængelig for brugere, der har tilkøbt vores EAN / E-faktureringsmodul.
  • Det er ikke længere muligt at sende op til 10 gratis e-fakturaer om året. Disse skal i stedet sendes gennem fakturablanketten på virk.dk.
  • Det nye modul understøtter udsendelse via både Nemhandelsregisteret (for danske virksomheder) og Peppol-netværket (for europæiske virksomheder).
  • Brugere kan tilmelde sig modtagelse af elektroniske fakturaer og kreditnotaer via Nemhandelsregisteret og Peppol-netværket direkte fra ForeningsAdministrator og det er gratis.
  • Der er ikke ekstra omkostninger forbundet med at sende og modtage elektroniske fakturaer, udover at man skal tilkøbe vores E-faktureringsmodul.
  • Modtagne fakturaer vil blive vist i systemet, og du vil modtage en e-mail, når du modtager en faktura.
  • Du kan gemme de modtagne fakturaer direkte som bogføringsbilag i regnskabet for at lette bogføringen.

Alle administratorer på konti, hvor e-fakturering er aktiveret, har modtaget besked. Har i spørgsmål eller problemer med elektronisk fakturering på baggrund af disse opdateringer, bedes du kontakte supporten.

Vi ser frem til at gøre elektronisk fakturering endnu bedre for vores brugere.

De bedste hilsner,
ForeningsAdministrator

Opdatering af E-faktureringsmodulet
Fredag d. 15. September 2023
Vi er glade for at kunne annoncere en række forbedringer til vores EAN faktureringsmodul, der fra i dag ændrer navn til "E-faktureringsmodulet" eller blot "Elektronisk fakturering". Modulet vil blive opdateret mandag d. 25. september 2023. Denne opdatering er designet til at gøre det endnu nemmere og mere effektivt for vores brugere at håndtere elektronisk fakturering.

Bemærk at opdateringen vil kræve aktiv handling fra jer hvis i benytter EAN modulet i dag, læs mere herunder.

Som en del af disse forbedringer har vi indgået et samarbejde med Sproom Solutions A/S, der fremover vil levere infrastrukturen til E-faktureringsmodulet. Der sker meget indenfor elektronisk fakturering mellem virksomheder og dette samarbejde sikrer, at vi kan fortsætte med at tilbyde vores brugere en robust og pålidelig løsning for elektronisk fakturering. Fra i dag er Sproom tilføjet som underdatabehandler.
Vi gennemfører denne opdatering, da kommende krav til bogføringssystemer stiller større krav til elektronisk fakturering, som vores nuværende platform ikke kan opfylde. Derudover lukker den nuværende platform ned den 31. oktober i år.

Her er nogle af de vigtigste ændringer og forbedringer, der vil træde i kraft den 25. september:
  • E-fakturering vil nu kun være tilgængelig for brugere, der har tilkøbt vores EAN / E-faktureringsmodul.
  • Det vil ikke længere være muligt at sende op til 10 gratis e-fakturaer om året. Disse skal i stedet sendes gennem fakturablanketten på virk.dk.
  • Det nye modul vil understøtte udsendelse via både Nemhandelsregisteret (for danske virksomheder) og Peppol-netværket (for europæiske virksomheder).
  • Brugere kan tilmelde sig modtagelse af elektroniske fakturaer og kreditnotaer via Nemhandelsregisteret og Peppol-netværket direkte fra ForeningsAdministrator og det er gratis.
  • Der vil fortsat ikke være ekstra omkostninger forbundet med at sende og modtage elektroniske fakturaer, ud over at man skal tilkøbe vores E-faktureringsmodul.
  • Modtagne fakturaer vil blive vist i systemet, og I vil modtage en e-mail, når I modtager en faktura.
  • I kan gemme de modtagne fakturaer direkte som bogføringsbilag i regnskabet for at lette bogføringen.
Vigtigt: Efter udgivelsen af det nye modul, skal brugere gå til Indstillinger - Elektronisk fakturering og manuelt aktivere det igen. Det kan først gøres fra d. 25. september. Her skal I godkende brugen af elektronisk fakturering gennem Sproom og kan vælge at tilmelde jer modtagelse af e-faktura (det er ikke påkrævet at man skal kunne modtage).

Vi sender i dag besked til alle administratorer på konti, hvor e-fakturering er aktiveret. Ønsker du at opsige dit modul til elektronisk fakturering på baggrund af disse opdateringer, bedes du kontakte vores support for refusion.

Vi ser frem til at gøre elektronisk fakturering endnu bedre for vores brugere.

De bedste hilsner,
ForeningsAdministrator