Forsiden Guider Kontakt os Log ind | |
|
Vi har tilføjet en ny funktion til jer, der benytter RegnskabStandard eller RegnskabPro, som gør det muligt for jer at aktivere automatiske udligninger. Denne funktion findes under 'Indstillinger' > 'Posteringsregler', hvor I kan slå 'Udligninger' til. Dette gør, at systemet kan registrere en faktura som betalt på baggrund af posteringer direkte på faktura-modtageren eller ved andre ændringer, såsom en kreditnota til fakturaen. Denne funktion er som standard ikke aktiveret.
Funktionen giver jer tre muligheder:
Deaktiveret: Systemet udligner ikke og foreslår ikke udligninger.
Manuel indstilling: Systemet foreslår mulige matches og i vælger selv hvilke der skal køres for et medlem eller en faktura.
Autopilot: Systemet administrerer automatisk udligninger ved bogføring.
De fleste vil fint kunne undvære den nye funktion, men vi har fået ønsker om at kunne bogføre indbetalingerne direkte fra kassekladden, og det kan nu gøres ved at aktivere udligninger og derefter bogføre direkte på faktura-modtageren.
Vores anbefaling:
Start med manuel udligning for at evaluere systemets forslag, især hvis I har mange posteringer og fakturaer, for at undgå utilsigtede udligninger. Kontakt vores supportteam for assistance.
Ekstra tip:
Vælg en konto til "Automatiske handlinger" under 'Posteringsregler' for yderligere automatiseringsmuligheder.
Designopdatering:
Arbejdet med at opdatere systemets design fortsætter, senest er hele Arrangementsmodulet blevet opdateret, og I vil se ændringer i de forskellige sektioner i den kommende tid.
Vi er godt i gang med 2024, og både antallet af opkrævninger og udsendte e-mails har sat rekorder i januar og februar.
MobilePay-ændringer
MobilePay har annonceret en ny platform den 12. marts, da de er fusioneret med Vipps. Hvis i har aftaler med MobilePay har i også modtaget information om det her de seneste 2 måneder.
Vi vil naturligvis holde øje med, at overgangen til den nye platform forløber som planlagt. MobilePay har annonceret, at visse ting vil se anderledes ud i MobilePay-appen, og hvis I oplever problemer relateret til ForeningsAdministrator, så kontakt os gerne.
Hvis I bruger MobilePay Subscriptions, vil løsningen på den nye platform blive omdøbt til MobilePay Faste betalinger, og de tekniske opdateringer vil blive håndteret af vores betalingsudbyder QuickPay, som har forsikret os om, at de er klar til det.
Som udgangspunkt behøver I ikke gøre noget i jeres opsætning, men følg med i den information, som MobilePay sender jer. Vi er spændte på at se, hvilke andre opdateringer de vil introducere på deres nye platform.
Opdateringer for 2024
I 2023 fokuserede vi på regnskab, da den nye bogføringslov og kravene til digitale bogføringssystemer fyldte meget sidste år.
I år har vi tid til at fokusere på flere forskellige områder. Vi forbereder en række opdateringer, som vi vil informere jer nærmere om i løbet af foråret.
Først og fremmest får systemet en designmæssig opgradering. Opdateringerne startede i denne uge med bl.a. Indstillingsoversigten, og vil blive rullet ud løbende i løbet af foråret, hvor de forskellige moduler vil blive opdateret og justeret. På et tidspunkt vil login-siden og det overordnede design af menuer osv. også blive ændret, og vi vil give jer besked i god tid.
Med venlig hilsen,
ForeningsAdministrator
Efter lanceringen af vores RegnskabPro-modul den 1. januar, som er godkendt som standard bogføringssystem af Erhvervsstyrelsen, er elektronisk fakturering og netbankimport ikke længere tilgængelige som selvstændige moduler. De er nu en del af RegnskabPro, da det er den komplette regnskabspakke, vi har fået godkendt.
Bemærk venligst, at elektronisk fakturering i RegnskabPro-pakken blev opdateret i efteråret, hvilket har tilføjet flere funktioner. Nu kan du både sende og modtage fakturaer elektronisk – nemt, hurtigt og uden ekstra omkostninger per faktura. For at benytte denne funktion, skal din forening være registreret med et CVR-nummer og have RegnskabPro-modulet.
Vores tidligere "EAN-modul" tillod udsendelse af elektroniske fakturaer, men nu kan det både sende og modtage elektroniske fakturaer samt kreditnotaer. Derudover kan I tilmelde jer NemHandelsregisteret direkte gennem ForeningsAdministrator. Dette fremmer en hurtigere og mere effektiv administration, da du let kan integrere fakturaer i bogføringen. Når du sender fakturaer, kan du være sikker på, at de ankommer direkte til modtagerens økonomisystem.
For at aktivere e-fakturering via NemHandel, skal du gå til 'Indstillinger' og derefter 'Elektronisk fakturering'. Her kan du tilmelde dig modtagelse af elektroniske fakturaer via NemHandelsregisteret. Hvis du har brug for at fakturere til udenlandske virksomheder, kan du også aktivere modtagelse af fakturaer gennem det europæiske Peppol-netværk.
Det er vigtigt at understrege, at elektronisk fakturering via NemHandelsregisteret og Peppol kun er mulig mellem virksomheder/foreninger og kan ikke anvendes over for privatpersoner.
Hvis du har brug for yderligere vejledning, kan du finde en detaljeret guide på følgende link:
https://www.foreningsadministrator.dk/guide/eanfaktura
Du er naturligvis også altid velkommen til at kontakte vores support, hvis du har spørgsmål.
Vi håber, at du vil finde de nye funktioner for elektronisk fakturering nyttige i dit arbejde med ForeningsAdministrator.
Med venlig hilsen,
ForeningsAdministrator
Nu kan du nemt scanne og tilføje bilag til regnskabet med din mobil eller tablet. Brug funktionen 'Scan Bilag' når du bogfører for at gemme fysiske bilag digitalt i ForeningsAdministrator. Start enten under 'Regnskab - Dokumenter' eller via 'vedhæft fil'-knappen i bilagsvinduet, kassekladden eller netbankimporten.
Sådan gør du:
1. Tryk på 'Scan bilag'.
2. Scan den viste QR-kode med din enhed.
3. Brug kameraet til at tage et billede af bilaget.
4. Tilføj eventuelt note, beløb og dato før du sender.
5. Bilaget vises nu i vinduet hvor du vedhæfter det til et bilag eller postering, og du kan vælge det.
De scannede bilag kan opdateres og ses under dokumenter, eller bruges direkte i bogføringen.
Vi håber denne opdatering gør det lettere at håndtere digitale bilag. Funktionen er tilgængelig i alle regnskabspakker. Der vil komme nogle ekstra udviddelser til RegnskabPro ift. bilagshåndtering, i starten af det nye år.
Supportens juleferieVær opmærksom på, at supporten holder juleferie fra den 22. december til den og med d. 2. januar. I denne periode kan der forventes længere svartider på e-mails.
CFR IndberetningHvis i indberetter medlemstal til CFR, så husk at fristen for CFR indberetningen løber indtil den 31. januar.
Opdater jeres informationerFor at sikre korrekt modtagelse af fakturaer i januar, bedes I tjekke jeres kontaktoplysninger under 'Indstillinger - Generelle indstillinger', hvor den nye databehandler aftale også kan underskrives. Gennemgå ligeledes jeres abonnement under 'Indstillinger - Abonnement og tillægsmoduler'. Her kan I også se de nye priser, der træder i kraft den 1. januar 2024, og vælge 'regnskab pro' fra starten af det nye år for at undgå oprettelsesgebyret.
Vi ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår
ForeningsAdministrator
Vi har modtaget vores registreringsbevis fra Erhvervsstyrelsen på at vores nye RegnskabPro modul er godkendt som standard bogføringsprogram.
Registreringsnr. på ForeningsAdministrator - RegnskabPro er: fob210007
Det er noget der er arbejdet hårdt for i løbet af 2023, og vi er glade for at kunne tilbyde et godkendt regnskabsprogram til de foreninger som er regnskabspligtige eller som blot ønsker at bruge et godkendt system.
Husk at i fortsat kan tilvælge RegnskabPro uden oprettelsesgebyr under Indstillinger - Abonnement og tillægsmoduler frem til 1/1.
Vi vil gerne informere om vigtige ændringer i vores prisstruktur, der træder i kraft for alle kunder fra den 1. januar 2024:
Grundpakken vil nu blive faktureret baseret på størrelsen af jeres forening, målt i antal aktive medlemmer. Vi har indført tre forskellige niveauer:
Priserne er inkl. moms.
Vi introducerer et nyt regnskabsmodul, RegnskabPro, der opfylder de nye krav for standard bogføringssystemer fra Erhvervsstyrelsen. Prisen for RegnskabPro er 400 kr. i oprettelse og 59 kr. pr. måned
For at skabe klarhed omkring vores forskellige regnskabstyper, vil vi fremover benytte følgende navne:
Simpelt og Standard er fortsat en del af grundpakken, og der skal ikke betales ekstra for dem. RegnskabPro er en udvidelse af ForeningsRegnskab Standard og indeholder yderligere funktioner som netbank import, elektronisk fakturering, MomsAPI, SAF-T import, og senere på efteråret, mulighed for at modtage bilag via e-mail. Det vil fortsat være muligt at bogføre, vedhæfte bilag og benytte moms i ForeningsRegnskab Standard.
Hvis I ikke benytter regnskab i ForeningsAdministrator, kan I også fortsat blot deaktivere det.
Modulet 'Ekstern tilmelding' vil nu være en del af grundpakken. Eksisterende regnskabsmoduler som 'Netbank import' og 'E-fakturerings modulet' vil blive nedlagt som selvstændige moduler og integreret i RegnskabPro.
Vi har opdateret priserne på vores øvrige moduler. Se alle de nye priser her: www.foreningsadministrator.dk/priser/nyepriser
Vi har sendt en e-mail til alle administratorer med disse informationer og i starten af november sender vi en oversigt over den forventede opkrævning januar 2024. I mellemtiden kan I tjekke jeres nuværende moduler under 'Indstillinger' -> 'Tillægsmoduler', hvis i er i tvivl om hvilke moduler i har i dag.
Vi forstår, at disse ændringer kan give udfordringer, men vi er overbeviste om, at de vil gøre os i stand til at forbedre vores produkt og service yderligere. Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores support.
Med venlig hilsen,
ForeningsAdministrator
Vi er glade for at kunne meddele, at opdateringen til vores E-faktureringsmodul, nu kendt som "Elektronisk fakturering", er blevet implementeret.
Vigtigt: Hvis du bruger EAN-modulet, skal du aktivt opdatere dine indstillinger. Gå til Indstillinger - Elektronisk fakturering og aktiver det igen. Her skal du godkende brugen af elektronisk fakturering gennem Sproom og kan vælge at tilmelde dig modtagelse af e-faktura (det er ikke et krav at kunne modtage).
Som en del af denne opdatering har vi indgået et samarbejde med Sproom Solutions A/S, der nu leverer infrastrukturen til E-faktureringsmodulet. Dette sikrer, at vi kan fortsætte med at tilbyde vores brugere en robust og pålidelig løsning for elektronisk fakturering.
Her er nogle af de vigtigste ændringer og forbedringer, der er trådt i kraft i dag:
Alle administratorer på konti, hvor e-fakturering er aktiveret, har modtaget besked. Har i spørgsmål eller problemer med elektronisk fakturering på baggrund af disse opdateringer, bedes du kontakte supporten.
Vi ser frem til at gøre elektronisk fakturering endnu bedre for vores brugere.
De bedste hilsner,
ForeningsAdministrator