Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering

Nyheder

Ændringer i ForeningsAdministrators prisstruktur fra 1. januar 2024
Fredag d. 29. September 2023

Vi vil gerne informere om vigtige ændringer i vores prisstruktur, der træder i kraft for alle kunder fra den 1. januar 2024:

Nye priser for grundpakken:

Grundpakken vil nu blive faktureret baseret på størrelsen af jeres forening, målt i antal aktive medlemmer. Vi har indført tre forskellige niveauer:

  • Lille (0 - 49 medlemmer): 69 kr. pr. måned
  • Mellem (50 - 499 medlemmer): 99 kr pr. måned
  • Stor (500+ medlemmer): 129 kr pr. måned

Priserne er inkl. moms.

Introduktion af RegnskabPro:

Vi introducerer et nyt regnskabsmodul, RegnskabPro, der opfylder de nye krav for standard bogføringssystemer fra Erhvervsstyrelsen. Prisen for RegnskabPro er 400 kr. i oprettelse og 59 kr. pr. måned

For at skabe klarhed omkring vores forskellige regnskabstyper, vil vi fremover benytte følgende navne:

  • ForeningsRegnskab Simpelt (tidligere kendt som simpelt regnskab): Dette passer til foreninger, der ønsker at føre regnskab, men som ikke er omfattet af bogføringspligt.
  • ForeningsRegnskab Standard (tidligere kendt som dobbelt bogføring / avanceret regnskab): Dette er for foreninger med erhvervsdrift eller som er momsregistreret, samt virksomheder.
  • RegnskabPro: For foreninger og virksomheder der skal bogføre i et standard bogføringssystem fra juli 2024 eller januar 2026 (erhversmæssig omsætning overstiger 300.000 i 2 år), eller dem som blot ønsker de ekstra værktøjer som modulet tilbyder.

Simpelt og Standard er fortsat en del af grundpakken, og der skal ikke betales ekstra for dem. RegnskabPro er en udvidelse af ForeningsRegnskab Standard og indeholder yderligere funktioner som netbank import, elektronisk fakturering, MomsAPI, SAF-T import, og senere på efteråret, mulighed for at modtage bilag via e-mail. Det vil fortsat være muligt at bogføre, vedhæfte bilag og benytte moms i ForeningsRegnskab Standard.

Hvis I ikke benytter regnskab i ForeningsAdministrator, kan I også fortsat blot deaktivere det.

Ændringer i moduler:

Modulet 'Ekstern tilmelding' vil nu være en del af grundpakken. Eksisterende regnskabsmoduler som 'Netbank import' og 'E-fakturerings modulet' vil blive nedlagt som selvstændige moduler og integreret i RegnskabPro.

Opdaterede priser på øvrige moduler:

Vi har opdateret priserne på vores øvrige moduler. Se alle de nye priser her: www.foreningsadministrator.dk/priser/nyepriser

Vi har sendt en e-mail til alle administratorer med disse informationer og i starten af november sender vi en oversigt over den forventede opkrævning januar 2024. I mellemtiden kan I tjekke jeres nuværende moduler under 'Indstillinger' -> 'Tillægsmoduler', hvis i er i tvivl om hvilke moduler i har i dag.

Vi forstår, at disse ændringer kan give udfordringer, men vi er overbeviste om, at de vil gøre os i stand til at forbedre vores produkt og service yderligere. Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores support.

Med venlig hilsen,
ForeningsAdministrator

Opdatering af E-faktureringsmodulet er nu live!
Mandag d. 25. September 2023

Vi er glade for at kunne meddele, at opdateringen til vores E-faktureringsmodul, nu kendt som "Elektronisk fakturering", er blevet implementeret.

Vigtigt: Hvis du bruger EAN-modulet, skal du aktivt opdatere dine indstillinger. Gå til Indstillinger - Elektronisk fakturering og aktiver det igen. Her skal du godkende brugen af elektronisk fakturering gennem Sproom og kan vælge at tilmelde dig modtagelse af e-faktura (det er ikke et krav at kunne modtage).

Som en del af denne opdatering har vi indgået et samarbejde med Sproom Solutions A/S, der nu leverer infrastrukturen til E-faktureringsmodulet. Dette sikrer, at vi kan fortsætte med at tilbyde vores brugere en robust og pålidelig løsning for elektronisk fakturering.

Her er nogle af de vigtigste ændringer og forbedringer, der er trådt i kraft i dag:

  • E-fakturering er nu kun tilgængelig for brugere, der har tilkøbt vores EAN / E-faktureringsmodul.
  • Det er ikke længere muligt at sende op til 10 gratis e-fakturaer om året. Disse skal i stedet sendes gennem fakturablanketten på virk.dk.
  • Det nye modul understøtter udsendelse via både Nemhandelsregisteret (for danske virksomheder) og Peppol-netværket (for europæiske virksomheder).
  • Brugere kan tilmelde sig modtagelse af elektroniske fakturaer og kreditnotaer via Nemhandelsregisteret og Peppol-netværket direkte fra ForeningsAdministrator og det er gratis.
  • Der er ikke ekstra omkostninger forbundet med at sende og modtage elektroniske fakturaer, udover at man skal tilkøbe vores E-faktureringsmodul.
  • Modtagne fakturaer vil blive vist i systemet, og du vil modtage en e-mail, når du modtager en faktura.
  • Du kan gemme de modtagne fakturaer direkte som bogføringsbilag i regnskabet for at lette bogføringen.

Alle administratorer på konti, hvor e-fakturering er aktiveret, har modtaget besked. Har i spørgsmål eller problemer med elektronisk fakturering på baggrund af disse opdateringer, bedes du kontakte supporten.

Vi ser frem til at gøre elektronisk fakturering endnu bedre for vores brugere.

De bedste hilsner,
ForeningsAdministrator

Opdatering af E-faktureringsmodulet
Fredag d. 15. September 2023
Vi er glade for at kunne annoncere en række forbedringer til vores EAN faktureringsmodul, der fra i dag ændrer navn til "E-faktureringsmodulet" eller blot "Elektronisk fakturering". Modulet vil blive opdateret mandag d. 25. september 2023. Denne opdatering er designet til at gøre det endnu nemmere og mere effektivt for vores brugere at håndtere elektronisk fakturering.

Bemærk at opdateringen vil kræve aktiv handling fra jer hvis i benytter EAN modulet i dag, læs mere herunder.

Som en del af disse forbedringer har vi indgået et samarbejde med Sproom Solutions A/S, der fremover vil levere infrastrukturen til E-faktureringsmodulet. Der sker meget indenfor elektronisk fakturering mellem virksomheder og dette samarbejde sikrer, at vi kan fortsætte med at tilbyde vores brugere en robust og pålidelig løsning for elektronisk fakturering. Fra i dag er Sproom tilføjet som underdatabehandler.
Vi gennemfører denne opdatering, da kommende krav til bogføringssystemer stiller større krav til elektronisk fakturering, som vores nuværende platform ikke kan opfylde. Derudover lukker den nuværende platform ned den 31. oktober i år.

Her er nogle af de vigtigste ændringer og forbedringer, der vil træde i kraft den 25. september:
  • E-fakturering vil nu kun være tilgængelig for brugere, der har tilkøbt vores EAN / E-faktureringsmodul.
  • Det vil ikke længere være muligt at sende op til 10 gratis e-fakturaer om året. Disse skal i stedet sendes gennem fakturablanketten på virk.dk.
  • Det nye modul vil understøtte udsendelse via både Nemhandelsregisteret (for danske virksomheder) og Peppol-netværket (for europæiske virksomheder).
  • Brugere kan tilmelde sig modtagelse af elektroniske fakturaer og kreditnotaer via Nemhandelsregisteret og Peppol-netværket direkte fra ForeningsAdministrator og det er gratis.
  • Der vil fortsat ikke være ekstra omkostninger forbundet med at sende og modtage elektroniske fakturaer, ud over at man skal tilkøbe vores E-faktureringsmodul.
  • Modtagne fakturaer vil blive vist i systemet, og I vil modtage en e-mail, når I modtager en faktura.
  • I kan gemme de modtagne fakturaer direkte som bogføringsbilag i regnskabet for at lette bogføringen.
Vigtigt: Efter udgivelsen af det nye modul, skal brugere gå til Indstillinger - Elektronisk fakturering og manuelt aktivere det igen. Det kan først gøres fra d. 25. september. Her skal I godkende brugen af elektronisk fakturering gennem Sproom og kan vælge at tilmelde jer modtagelse af e-faktura (det er ikke påkrævet at man skal kunne modtage).

Vi sender i dag besked til alle administratorer på konti, hvor e-fakturering er aktiveret. Ønsker du at opsige dit modul til elektronisk fakturering på baggrund af disse opdateringer, bedes du kontakte vores support for refusion.

Vi ser frem til at gøre elektronisk fakturering endnu bedre for vores brugere.

De bedste hilsner,
ForeningsAdministrator
SAF-T Regnskabsformat er nu understøttet
Torsdag d. 3. August 2023

På trods af den våde juli, ønskes alle en god sommer, og vi er klar til en ny sæson. Der arbejdes fortsat på godkendelse til de nye bogføringskrav, og i den forbindelse er der nu mulighed for understøttelse af SAF-T filer.

SAF-T (Standard Audit File for Tax) er en international standard udviklet af OECD for udveksling af regnskabsdata. Denne standard gør det muligt at eksportere data fra et regnskabssystem i et XML-filformat, som kan læses og behandles af forskellige systemer og værktøjer. Med SAF-T understøttelsen i ForeningsAdministrator har du nu mulighed for at importere og eksportere data i dette format. Dette gør det nemt og effektivt at overføre regnskabsdata mellem forskellige systemer. Så man kan enten bruge det når man vil flytte fra andre systemer til ForeningsAdministrator, fra ForeningsAdministrator til et andet system, eller skal aflevere bogføringsdata til sin revisor eller det offentlige.

Generelt vil det ikke noget man bruger i hverdagen, men det er en del af de krav man skal opfylde for at være et godkendt regnskabssystem.

I den forbindelse har vi også udgivet en ny guide, der beskriver mulighederne for import og eksport i ForeningsAdministrator, herunder SAF-T. Du kan finde guiden her.

Hvis du har spørgsmål eller brug for assistance, er du altid velkommen til at skrive til supporten.

Opdatering til momsmodulet
Onsdag d. 5. Juli 2023

Vi har lanceret en opdatering til vores moms-modul. Med det nye krav om, at regnskabssystemer skal understøtte MomsAPI - en funktion, der gør det muligt at indsende momsopgørelsen automatisk til Skat - har vi sørget for, at dette nu er muligt for konti, der bruger det avancerede regnskab / dobbelt bogføring. Der er også tilføjet understøttelse for energiafgifter, der nu kan håndteres direkte i moms-modulet.

MomsAPI - Gør moms indberetningen lettere
Hvis du benytter vores avancerede regnskab / dobbelt bogføring, kan du aktivere MomsAPI under Indstillinger - Moms. For at gøre dette, skal du først logge på Skat og give os tilladelse til at hente og sende momsoplysninger på vegne af dit CVR-nummer, du kan se en guide til det under Indstillinger - Moms. Efter dette vil vi hente din moms-kalender og kan indsende momstal, når du opretter en momsperiode. Hvis du foretrækker det, kan du fortsat bruge moms-modulet som normalt, afslutte perioder og indtaste tallene manuelt på TastSelv. Når du indsender din moms via MomsAPI, bliver kvitteringen automatisk gemt i ForeningsAdministrator, hvor betalingsoplysninger også vises. Vi gemmer også dokumentet under Regnskab - Dokumenter, så det kan bruges som bilag.

Energiafgifter - Nu i momsmodulet
Vores moms-modul understøtter nu energiafgifter, så de kan aflæses periodevis, ligesom moms. Du kan vælge de konti, du ønsker at bruge, under Indstillinger - Moms indstillinger for at aktivere de forskellige afgiftstyper i vil bruge.

Forbedret håndtering af udenlandsk moms
Opdateringen til vores moms-modul understøtter nu i højere grad udenlandsk moms. Du kan oprette momstyper til udenlandsk moms, som kan afregnes separat i felterne, der matcher på TastSelv, når perioden dannes.

Nyt og forbedret udseende
Moms-modulet har fået en ansigtsløftning, både i oversigten og når du ser på en momsperiode. Oversigten gør det nu lettere at se, hvilke momstyper du har i de forskellige kategorier, og hvordan de tælles sammen. En momsperiode er nu designet til at matche formularen på TastSelv for at gøre det lettere at gennemskue og evt. indtaste manuelt.

Ny guide til moms
Vi har lavet en ny guide til det opdaterede moms-modul, som du kan finde her: https://www.foreningsadministrator.dk/guide/moms.

Ferie på supporten
Supporten er i ferietilstand fra den 8. juli til og med den 30. juli. I denne periode vil der være længere svartider på e-mails, så vi opfordrer alle til at kontakte os i god tid, hvis der er vigtige spørgsmål eller problemer, der skal løses.

Nye handlinger på Faktura
Onsdag d. 3. Maj 2023

Der er udgivet 2 nye muligheder i fakturavinduet, som skal hjælpe med at løse forskellige situationer, der kan opstå med en faktura.

Handlinger på faktura indbetalinger

Det har tidligere været nødvendigt at håndtere problemer med indbetalinger manuelt ved at lave nye indbetalinger, der rettede problemer. Der er nu kommet en redigeringsknap på en indbetaling i fakturavinduets indbetalingsfane. Så nu er det hurtigere at rette problemer med en registreret indbetaling.

Med redigeringsknappen er det muligt at:

  • Annuller/tilbagebetal: Skal det registreres, at medlemmet har fået pengene tilbage, eller var indbetalingen registreret forkert.
  • Flyt til en anden faktura: Er indbetalingen registreret på en forkert faktura, eller er der betalt for meget, og man ønsker det overskydende registreret på en anden faktura.
  • Skift konto: kan bruges hvis man har fået registreret indbetalingen på en forkert konto.
  • Skift dato: kan bruges hvis man har fået registreret indbetalingen på en forkert dato.

Da en indbetaling, der er lavet, er bogført, vil disse handlinger lave nye indbetalinger, der udfører de valgte rettelser, som også bogføres. Det vil sige, de redigerer ikke i tidligere indbetalinger eller posteringer, men de lægger rettelser ind, der for eksempel annullerer en tidligere indbetaling og så laver en ny korrekt indbetaling.

Der kan læses mere om de enkelte handlinger, når man vælger muligheden under Indbetaling. Se efter det blå redigeringsikon til højre.

Handlinger på fakturaer

Der er også tilføjet en ny fane i fakturavinduet, der hedder "Handlinger". Her kan man foretage sig forskellige handlinger, som man normalt har skullet håndtere selv. Nu kan systemet udføre disse handlinger automatisk ved at man vælger den handling man ønsker og klikker "Gem faktura."

Eksempler på handlinger kunne for eksempel være:

  • Der er betalt for meget på en faktura; flyt det overskydende beløb til en anden faktura
  • Der er betalt for meget på en faktura; opret en ny faktura til det overskydende beløb og flyt automatisk.
  • Der er betalt for lidt; opret en kreditnota på restancen
  • Diverse handlinger i forbindelse med kreditkort/mobilepay abonnementer

Systemet vil selv vurdere, hvilke handlinger der passer til en faktura, så det vil være forskelligt, hvilke handlinger man kan se. Men se efter fanen "Handlinger", når I håndterer fakturaer, for at se om systemet kan hjælpe jer nemt med det, der skal gøres på fakturaen.

Bemærk: For avanceret regnskab kræver nogle handlinger kræves at der vælges en konto til Automatiske handlinger under Indstillinger - Posteringsregler. Så sæt den indstilling for at have adgang til alle de mulighed automatiske handlinger.

Er der spørgsmål til de nye muligheder, er I som altid velkomne til at tage fat på supporten.

De bedste hilsner
ForeningsAdministrator.dk

Overgang fra NemID til MitID Erhverv
Tirsdag d. 25. April 2023

Vigtig opdatering for brugere af betalingsservice.

NemID vil blive lukket den 30. juni i år, og medarbejdersignaturer med en nøglefil vil ikke længere være brugbare. Det er derfor vigtigt, at I skifter til MitID Erhverv for at fortsætte med at have adgang til betalingsservice.

I april opdaterede betalingsservice deres login-side, så det nu er muligt at logge ind med enten NemID eller MitID. Det giver jer mulighed for at afprøve MitID-løsningen og sikre, at I har adgang inden den 30. juni.

Med MitID Erhverv erstattes nøglefilen af MitID-appen, som I måske allerede kender fra personlig brug. For at benytte MitID Erhverv skal I tilknytte en ekstra medarbejderprofil med et unikt brugernavn til appen. Derefter logger I ind med det pågældende brugernavn, som I normalt ville gøre med MitID for at få adgang til fil-portalen hos betalingsservice.

Find hjælp til at komme i gang med MitID Erhverv her: https://www.mitid-erhverv.dk/tilslutning/sadan-far-i-mitid-erhverv/

Har i spørgsmål til skiftet er i velkommen til at kontakte supporten.

De bedste hilsner
ForeningsAdministrator.dk