Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering

Nyheder

Seneste opdateringer
Torsdag d. 18. Juni 2020

I et forår der har været præget af Covid-19 situationen, har vores normale rutiner været udfordret, men er roligt på vej tilbage. Der har i perioden været mere ro på de normale aktiviteter og brugt ekstra krudt på at hjælpe med de udfordringer nedlukninger og aflysninger har givet. Der har også været plads til nogle nye opdateringer som præsenteres her.

Opkrævningsdetaljer
Det er nu blevet lettere at tjekke præcist hvad opkrævninger i en kontingentperiode indeholder. I vinduet "Send og håndter opkrævninger", hvor man normalt sender mails, er der nu en knap "Se detaljer om opkrævninger". Den giver et overblik over hvad opkrævningerne i perioden indeholder, dvs. hvilke ydelser der præcist opkræves, priser, perioder og konti der bogføres til. Vi har tidligere anbefalet at man tog stikprøver på udvalgte faktura for at tjekke at en kontingentopkrævning så korrekt ud, og det er stadig en god ide, men den nye mulighed givet et samlet overblik over hvad der opkræves, og for hvilken periode.

Arrangementsdetaljer
Når der afholdes arrangementer via ForeningsAdministrator kan der være mange detaljer at holde styr på, vi har derfor også lavet en oversigt over de forskellige informationer vedr. et arrangement. På arrangementsvisningen er der kommet en ny fane "Optælling", her vises antallet af deltagere, tilkøb og andre informationer, fx optælling af ekstra-felter, så man kan få nemt overblik over hvor mange der har sagt ja/nej til et specifikt valg.

Billeder i e-mails
Der er lavet en opdatering til vores e-mail editor, så det er blevet bedre og lettere at indsætte billeder i e-mails. Brug knappen "Indsæt billede" for at indsætte et billede, men husk at mailen fortsat max må fylde 15 Mb inkl. alle billeder og evt. vedhæftede filer.

Flyt start-måned i betalingsoversigten
Betalingsoversigten har altid vist opkrævningernes fordeling over et kalenderår. Nogle foreninger kører dog med forskudt regnskabsår, andre har blot en mere sæsonpræget opkrævning som ikke passer med et kalenderår. Der er derfor nu mulighed at bestemme hvornår betalingsoversigten starter. Der vises fortsat 12 måneder i oversigten, men man kan nu få vist fx april til februar i stedet for januar til december, hvis det passer bedre til ens regnskab eller blot aktiviteterne generelt. Vi anbefaler som udgangspunkt man kører samme periode som regnskabet så man lettere kan sammenligne tal mellem betalingsoversigt og regnskabet.

Ekstra opkrævninger i kontingentperiode
Der er kommet 2 knapper til dannelse af kontingentperiode under fanen opkrævning. Skal man blot danne næste periode, skal man bruge knappen til højre, så virker alt som tidligere. Den nye knap til venstre kan bruges til at danne en ekstra kontingentperiode som går op til samme tidspunkt som den seneste periode, og den kan bruges til at opkræve ekstra kontingent som man ikke har fået med tidligere. Det kan fx være der er kommet en række nye medlemmer ind på en aktivitet som man ikke har fået opkrævet sammen med de andre medlemmer, så kan man få dem opkrævet i samme periode som de andre medlemmer. Det gør det også muligt at splitte faktureringen af forskellige ydelser op, så hvis i ønsker at opkræve medlemstype og andre ydelser separat ved at lave flere perioder med forskelligt indhold.

Sommerferien står for døren
Som normalt lukker vi mere ned i juli, det er muligt at skrive til supporten men der kan være længere svartid end normalt, har man tidskritiske sager anbefaler vi at man skriver i god tid.

De bedste hilsner
ForeningsAdministrator.dk

Covid-19 opdatering
Tirsdag d. 24. Marts 2020

Den igangværende krise og nedlukning af samfundet, forsaget af Coronavirus, rammer stort set alle. Det gælder også foreninger som i høj grad må indstille aktiviteterne. Vores mål som leverandør, er at holde jeres løsning kørende og assistere med hvordan de praktiske problemer med fx kommunikation og opkrævning løses. Vi vil gerne bidrage med, at i som forening kan gøre bedst muligt brug af de muligheder i har med IT, når nu den fysiske verden lukker ned.

I den forgangne uge har fokus været på at hjælpe de foreninger som havde mest akut brug for assistance, specielt ift. kommunikation, aflysninger og refundering. Der er også brugt tid på at vende situationen med vores leverandører, for at sikre at situationen ikke påvirker den daglige drift. Systemerne kører fortsat som de skal, og der er ikke ændringer i drift eller supporten grundet Covid-19.

Ifm. udmeldingen fra regeringen og Center for Cybersikkerhed i sidste uge, er der også ekstra fokus på overvågning og forebyggelse af angreb fra hackere og andre cyber trusler. Vi opfordre derfor til at man er ekstra omhyggelig og varsom med hvilke links man klikker på, mails man åbner og informationer man deler i denne tid. Husk at jeres forening har mange personlige informationer, vi passer på dem ved at sikre servere, software og infrastruktur, men du har som bruger også et stort ansvar for hvordan du begår dig på internettet, for ikke at havne i en situation der kan udnyttes af hackere. Læs gode råd omkring sikkerhed på sikkerdigital.dk

Pas på hinanden og hold afstand.

De bedste hilsner
ForeningsAdministrator.dk

Godt nytår
Torsdag d. 2. Januar 2020

ForeningsAdministrator vil gerne ønske dig og din forening et godt nytår. Et nyt år betyder også tit travlhed i foreningen, regnskabet skal på plads, opkrævninger skal sendes ud og der skal gøres klar til et nyt foreningsår. Der kan derfor også være lidt længere svartid på supporten, da januar er den travleste måned, men skriv endelig hvis der er spørgsmål eller problemer.

CFR indberetning
Skal jeres forening indberette medlemstal til medlemstal.dk / CFR, så husk at der er deadline d. 31/1. Har i ikke indberettet før via ForeningsAdministrator skal i først angive jeres CFR nr. under Indstillinger – Medlems indstillinger.

Betalingsservice deadline
Januar er også den måned hvor flest danner opkrævninger og sender filer til Nets. Husk at deadline for aflevering af filer til Nets er d. 24/1 kl. 9.00.

Glædelig jul
Tirsdag d. 17. December 2019

Kære bruger, du ønskes en glædelig jul af ForeningsAdministrator.
Bemærk at supporten holder ferielukket fra d. 21/12 til d. 2/1.

Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator.dk

Indberetning til CFR / medlemstal.dk
Mandag d. 25. November 2019

Det er ved at være tid for indberetning af medlemstal til CFR / medlemstal.dk for de foreninger som er tilknyttet denne løsning. Der åbnes for indberetning d. 1. december og det kan igen i år gøres direkte i ForeningsAdministrator.

Har i sat jeres CFR nr. op i ForeningsAdministrator er i klar til at indberette medlemstal under Medlemmer - CFR Indberetning. Er det første gang i skal indberette via ForeningsAdministrator starter i med at angive jeres CFR nr. under Indstillinger - Medlems indstillinger, og når vi har godkendt det kan i indberette medlemstal.

Er det tekniske spørgsmål til optælling og indberetning er i velkommen til at kontakte supporten. Er der spørgsmål til hvordan der skal tælles eller hvad forskellige kategorier / aktiviteter dækker over skal i kontakte CFR.

Driftsproblemer med Secured By Nets
Torsdag d. 14. November 2019

Opdatering

Problemet med Verified By Nets er nu løst og det er aktiveret på alle konti igen.
Har i oplevet problemer med Dankort betaling mellem d. 12/11 og d. 14/11 kan i bede medlemmet om at prøve igen. Er der fortsat problemer så kontakt supporten.

Oprindelig nyhed

Bruger i kreditkort modulet med Nets som indløser, så kan der have været driftsproblemer med betalinger siden d. 12/11, da der er problemer med Nets "Verified By Nets" sikkerhedssystem, der afviser transaktioner.

Vi har slået Secured By Nets fra på alle konti, hvilket betyder at transaktioner kan gennemføres hvis ikke de bliver registreret i nets system som at de skal verificeres for at kunne gennemføres.

Verified By Nets aktiveres igen på alle konti så snart det fungerer igen. Følg evt. med i driftsnyheder ved vores udbyder QuickPay her: https://status.quickpay.net/

PSD2 og kreditkort modulet
Torsdag d. 29. August 2019

OPDATERING TIL NEDENSTÅENDE NYHED

Tirsdag d. 3/9 har Finanstilsynet udskudt indførelse af kravet om 3-D Secure på betalinger.

I ForeningsAdministrator betyder det at i ikke er tvunget til at bruge 3-D secure fra d.14/9. I kan fortsat aktivere det, og det vil så også blive brugt på Dankort transaktioner, hvis i understøtter dem. Vi anbefaler at det aktiveres hvis i enten har store transaktioner eller i sender noget fysisk til jeres medlemmer. Generelt har vi haft forsvindende få sager vdr. kreditkortsvindel på kontingentbetalinger.

OPRINDELIGE NYHED

D. 14/9 2019 træder nye regler i kraft ifm. PSD2 direktivet. Det betyder at der er skærpede krav for kreditkort betaling online.

Benytter i kreditkort modulet skal i ikke gøre noget manuelt, med mindre i bliver kontaktet af os, da alle opsætninger er ved at blive gennemgået for om de overholder de nye regler.

Den primære ændring er at alle transaktioner nu skal igennem 3-D secure (mastercard / visa) eller Secured by nets (dankort), så medlemmer / kunder fx skal bekræfte betaling med en sms kode. Vi låser derfor 3-D secure indstillingen i kontrolpanelet, så den vil være aktiv for alle, så alle bruger 3-D secure fremover.

Benytter man kreditkort abonnementer vil oprettede aftaler fortsat virke, selvom de er oprettet uden 3-D secure.

Er der spørgsmål eller problemer ift. kreditkort modulet eller PSD2, er i velkommen til at skrive til supporten: info@foreningsadministrator.dk