Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering

Nyheder

Nye hostingydelser
Onsdag d. 10. September 2025

Vi har i lang tid løst hostingbehov for foreninger i samarbejde med vores hostingpartner Curanet. Nu har vi samlet disse løsninger og tilbyder stabil og sikker hosting med faste priser til alle foreninger, der bruger ForeningsAdministrator.

Vi tilbyder blandt andet:

  • Domæner: Hvis I bruger et af vores gratis domæner til jeres medlemsportal, hjælper vi med køb af eget domæne.
  • Webhotel: Pålidelig hosting til jeres hjemmeside (fx WordPress) med høj oppetid, hurtig indlæsning og daglig backup.
  • Mailhotel: Professionelle e-mailadresser på jeres eget domæne uden begrænsninger på antal konti eller plads.
  • Office 365 (Business Basic & Business Standard): Professionel e-mail, online Office-apps og samarbejdsværktøjer som Teams.
  • Office 365 backup: Beskyttelse af vigtige data mod utilsigtet sletning og ransomware.
  • Tilpasset hosting: Har I specielle systemer eller ønsker I hjælp til at flytte eller opsætte eksisterende løsninger, hjælper vi gerne med skræddersyet hosting og opsætning.

Se alle detaljer og priser på vores prisside: https://www.foreningsadministrator.dk/priser

Er I i tvivl om, hvilken løsning der passer til jeres forening? Vi vejleder gerne og hjælper med opsætning, flytning af eksisterende løsninger eller oprettelse af domæne til medlemsportalen og e-mailadresser.

Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator

Opdateringer til registrering af indbetalinger og kalender
Mandag d. 25. August 2025

Direkte registrering af indbetalinger i kassekladden

Vi har i sidste uge frigivet en opdatering til kassekladden, der gør arbejdet med indbetalinger mere fleksibelt. Du kan nu registrere indbetalinger direkte i kassekladden ved at vælge "Indbetaling" under type og angive fakturanummer i stedet for konto.

Dette giver dig mulighed for at:
- Bogføre og registrere indbetalinger samme sted
- Arbejde mere fleksibelt med indbetalinger uden at skulle bruge betalingsoversigten

Bemærk at netbank-importerede indbetalinger nu gemmes i kassekladden efter import, så du kan gennemgå og arbejde med dem inden den endelige bogføring.

Flere hændelser i kalenderen

Dagens udgivelse har også en opdatering til kalenderen i systemet. Der vises nu flere oplysninger fra forskellige dele af systemet, fx hvornår tilmelding åbner og lukker på arrangementer, hold/tillægsydelsers start og slut dato, ny kontingentperiode starter, frist for momsindberetning, deadline på betalingsservice osv.

Det er kun i den interne kalender i systemet i ser disse systemhændelser i kalenderen, de vises ikke i den offentlige kalender.

Det er muligt at slå de nye hændelser fra, det gøres på indstillings ikonet øverst til højre på kalendersiden

Arbejdet med resultaterne fra brugerundersøgelsen

Vi har nu gennemgået de mange besvarelser fra brugerundersøgelsen og er imponerede over jeres engagement. Med en generel tilfredshed på 4,4 ud af 5 kan vi kun være glade.

Men jeres feedback har hjulpet os med at identificere flere forbedringsområder, som vil blive adresseret i den kommende tid. Vi har også fået mange konkrete forslag, som vi løbende vil vurdere og prioritere.

Vi glæder os til at kunne annoncere de nye tiltag

Driftsstatus: MobilePay Faste betalinger

Vi har de seneste uger set normal drift på MobilePay Faste betalinger, efter en del problemer i juli måned. Vi har identificeret og rettet en nogle transaktioner der ikke blev vist korrekt i systemet, oplever i fortsat problemer eller har spørgsmål til transaktionsstatus så kontakt supporten.

Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator

Vidste du?
Mandag d. 30. Juni 2025

Tusind tak for de mange gode forslag og tilbagemeldinger i vores brugerundersøgelse. Det er en stor hjælp for os!

Vi arbejder stadig med at gennemgå alle inputs, men vi kan allerede nu se, at mange af jer har efterspurgt funktioner, som faktisk allerede findes i systemet. Derfor har vi samlet 11 ting, I måske ikke vidste, systemet allerede kan – måske kan det gøre jeres hverdag lettere!

Adgang og rettigheder

  • I kan oprette alle de brugere, I har behov for – helt uden meromkostning. Hver bruger kan have sine egne rettigheder, så man kun har adgang til det, man skal bruge.
  • I kan også styre adgangen til medlemmer, både hvem man kan se, og hvilke oplysninger man må se. Det betyder f.eks., at en træner kun kan få adgang til de medlemmer, der træner på deres eget hold – og kun se udvalgte informationer.

Medlemmer

  • Har I behov for at opbevare ekstra informationer på medlemmerne, kan I selv oprette ekstra felter. Det kan f.eks. være navn på familiemedlemmer, sekundære e-mailadresser, klubinternt ID osv. Felterne kan have forskellige datatyper alt efter behov.
  • Hvis I ønsker at ændre data på mange medlemmer samtidig, kan “Rediger mange”-knappen på medlemslisten hjælpe. Herfra kan man f.eks. ændre værdier i et felt, tilmelde eller udmelde medlemmer fra hold og meget mere – med få klik.
  • Flere har efterspurgt mulighed for at tilføje profilbilleder. Det findes allerede og kan aktiveres under Indstillinger – Medlemsindstillinger.
  • Familiemedlemskaber er også et ofte nævnt ønske. Det findes i flere varianter: Enten ved at tilføje ekstra felter til ét medlem (f.eks. navne og kontaktinfo på flere familiemedlemmer), eller ved at aktivere “Familie/firma-relationer” under Opkrævningsindstillinger, så man kan samle og opkræve flere medlemmer sammen som én enhed.

Design og visning

  • Der er det seneste år blevet arbejdet meget på at opdatere designet i systemet. Det gælder især medlemsportalen og e-mailvisningen – men for at få glæde af forbedringerne, skal I måske opdatere den skabelon, I bruger.
  • Under Indstillinger – E-mailindstillinger er der nu flere e-mailskabeloner at vælge imellem, og I kan selv tilpasse farver, tekster, logo m.v. Har I brug for en helt unik skabelon, hjælper vi gerne med det også.
  • På medlemsportalen (via Indstillinger – Sidedesign) findes nu flere layout-muligheder og flere tilpasningsmuligheder. Også her kan I vælge blandt forskellige designskabeloner – eller få hjælp til en skræddersyet løsning.

Opkrævning

  • Flere har ønsket at kunne sende opkrævninger til personer, der ikke er medlem. Det kan I gøre via Debitorlisten i regnskabet. Her kan I oprette debitorer som almindelige fakturamodtagere – og sende dem opkrævninger direkte fra systemet.

Regnskab

  • Det er nu blevet nemmere at håndtere bilag. I kan trække én eller flere filer direkte ind i bilagsvinduet eller på en linje i kassekladden – så vedhæftes de automatisk til den pågældende postering.

Medlemsportal

  • Vi har fået forespørgsler på, hvordan man bedre kan integrere medlemsportalen med sin eksterne hjemmeside. Det er muligt på flere måder, afhængigt af jeres behov. Tag fat i supporten med jeres ønsker – så hjælper vi med at finde den bedste løsning til jer.

Hjælp og vejledning

Ud over ønsker til selve systemet har vi også fået gode input til, hvordan vi bedst placerer hjælp og vejledning. Vi arbejder derfor på en ny, søgbar FAQ-sektion, hvor I kan finde svar på typiske spørgsmål. Den vil komme sammen med en opdateret guidesektion, så det bliver lettere selv at finde svar, når man har brug for hjælp.

Sommer og support

Sommerferien nærmer sig – og vi gør opmærksom på, at der vil være længere svartider på supporten i uge 29, 30 og 31.
Har du allerede nu overblik over behov i den periode – så kontakt os endelig i god tid.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, så kontakt endelig vores support. Vi sidder klar.

Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator

Tak for jeres respons på vores brugerundersøgelse!
Onsdag d. 11. Juni 2025

Vi vil gerne sende en stor tak til alle jer, der har taget jer tid til at deltage i vores brugerundersøgelse, der lukkede i går. Med et par hundrede besvarelser har I givet os et værdifuldt indblik i jeres oplevelser, ønsker og behov.

Vi har modtaget mange gode forslag, konkret feedback og værdifulde indsigter, som vil hjælpe os med at gøre ForeningsAdministrator endnu bedre. I løbet af de næste måneder vil vi gennemgå alle besvarelser og vurdere de mange forslag og tilbagemeldinger.

Har du spørgsmål eller vil du uddybe dine svar?
Undersøgelsen var anonym, så vi kan ikke se, hvem der har svaret hvad. Hvis du har yderligere spørgsmål, ønsker at uddybe dine forslag eller vil diskutere specifikke funktioner, er du velkommen til at kontakte supporten.

Eksisterende funktioner og muligheder
Vi kan allerede nu se, at flere af jeres ønsker faktisk allerede er mulige i systemet i dag. Det viser os, at vi bør blive bedre til at synliggøre eksisterende funktioner. Er du i tvivl om, hvorvidt noget, du ønsker, allerede er muligt, så kontakt gerne supporten.

I løbet af de kommende uger vil vi lave et opfølgende opslag, der fremhæver nogle af de funktioner, flere har efterspurgt – måske finder du ud af, at dit ønske allerede kan opfyldes!

Der er udtrukket fem deltagere, der hver har vundet to biografbilletter. De har fået direkte besked via e-mail.

Endnu en gang tak for jeres tid, engagement og konstruktive bidrag. Det er jeres input, der sikrer, at ForeningsAdministrator fortsat udvikler sig i en retning, der skaber større værdi for alle.

Sommerferie og support
Sommerferien nærmer sig, og vi gør opmærksom på, at der vil være forlængede svartider på supporten i uge 29, 30 og 31. Hvis du allerede nu ved, at du får brug for hjælp i denne periode, så kontakt os gerne på forhånd.

Med venlig hilsen,
ForeningsAdministrator

3 design opdateringer
Mandag d. 28. April 2025

Der er udgivet 3 design-relaterede opdateringer i dag.

Kassekladden under omdesign

Vi har foretaget ændringer til udseendet af kassekladden. Funktionerne er de samme, men design og brugervenlighed er forbedret. Den bliver nu gjort klar til yderligere opdateringer, der vil give flere muligheder i selve kladden.
Særligt afstemningsboksen, der tidligere var gul, har fået nyt design, men fungerer fortsat som før.
Flere opdateringer til kassekladden er på vej.

Nye skabeloner til MedlemsPortalen

Der er udgivet 3 nye designmuligheder til medlemsportalen. Den overordnede opbygning er den samme, men der er nu i alt 4 forskellige skabeloner, der giver forskellige udtryk ud over valg af farver, skrift osv.
Se under "Indstillinger - MedlemsPortal - Side design", hvor der også er en ny forhåndsvisning af den valgte opsætning.

Nyt design til arrangementslisten

Det er nu muligt at vælge mellem 3 forskellige visninger til arrangementslisten på medlemsportalen.
Det tidligere design er en simpel listevisning af arrangementer. De nye visninger ser mere moderne ud, fylder mere pr. arrangement og viser flere informationer på forsiden. Man kan vælge mellem 2 versioner - med eller uden billeder.
Vælg hvilken liste-type I ønsker at bruge under "Indstillinger - Arrangements indstillinger".

Er der spørgsmål til de nye muligheder, så tag endelig fat i supporten.

Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator

3 design opdateringer
Mandag d. 28. April 2025

Der er udgivet 3 design opdateringer i dag.

Kassekladden under omdesign

Vi har foretaget ændringer til udseendet af kassekladden. Funktionerne er de samme, men design og brugervenlighed er forbedret. Den bliver nu gjort klar til yderligere opdateringer, der vil give flere muligheder i selve kladden.
Særligt afstemningsboksen, der tidligere var gul, har fået nyt design, men fungerer fortsat som før.
Flere opdateringer til kassekladden er på vej.

Nye skabeloner til MedlemsPortalen

Der er udgivet 3 nye designmuligheder til medlemsportalen. Den overordnede opbygning er den samme, men der er nu i alt 4 forskellige skabeloner, der giver forskellige udtryk ud over valg af farver, skrift osv.
Se under "Indstillinger - MedlemsPortal - Side design", hvor der også er en ny forhåndsvisning af den valgte opsætning.

Nyt design til arrangementslisten

Det er nu muligt at vælge mellem 3 forskellige visninger til arrangementslisten på medlemsportalen.
Det tidligere design er en simpel listevisning af arrangementer. De nye visninger ser mere moderne ud, fylder mere pr. arrangement og viser flere informationer på forsiden. Man kan vælge mellem 2 versioner - med eller uden billeder.
Vælg hvilken liste-type I ønsker at bruge under "Indstillinger - Arrangements indstillinger".

Er der spørgsmål til de nye muligheder, så tag endelig fat i supporten.

Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator

3 design opdateringer
Mandag d. 28. April 2025

Der er udgivet 3 design opdateringer i dag.

Kassekladden under omdesign

Vi har foretaget ændringer til udseendet af kassekladden. Funktionerne er de samme, men design og brugervenlighed er forbedret. Den bliver nu gjort klar til yderligere opdateringer, der vil give flere muligheder i selve kladden.
Særligt afstemningsboksen, der tidligere var gul, har fået nyt design, men fungerer fortsat som før.
Flere opdateringer til kassekladden er på vej.

Nye skabeloner til MedlemsPortalen

Der er udgivet 3 nye designmuligheder til medlemsportalen. Den overordnede opbygning er den samme, men der er nu i alt 4 forskellige skabeloner, der giver forskellige udtryk ud over valg af farver, skrift osv.
Se under "Indstillinger - MedlemsPortal - Side design", hvor der også er en ny forhåndsvisning af den valgte opsætning.

Nyt design til arrangementslisten

Det er nu muligt at vælge mellem 3 forskellige visninger til arrangementslisten på medlemsportalen.
Det tidligere design er en simpel listevisning af arrangementer. De nye visninger ser mere moderne ud, fylder mere pr. arrangement og viser flere informationer på forsiden. Man kan vælge mellem 2 versioner - med eller uden billeder.
Vælg hvilken liste-type I ønsker at bruge under "Indstillinger - Arrangements indstillinger".

Er der spørgsmål til de nye muligheder, så tag endelig fat i supporten.

Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator