Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering
Medlemshåndtering

Nyheder

Vidste du?
Mandag d. 30. Juni 2025

Tusind tak for de mange gode forslag og tilbagemeldinger i vores brugerundersøgelse. Det er en stor hjælp for os!

Vi arbejder stadig med at gennemgå alle inputs, men vi kan allerede nu se, at mange af jer har efterspurgt funktioner, som faktisk allerede findes i systemet. Derfor har vi samlet 11 ting, I måske ikke vidste, systemet allerede kan – måske kan det gøre jeres hverdag lettere!

Adgang og rettigheder

  • I kan oprette alle de brugere, I har behov for – helt uden meromkostning. Hver bruger kan have sine egne rettigheder, så man kun har adgang til det, man skal bruge.
  • I kan også styre adgangen til medlemmer, både hvem man kan se, og hvilke oplysninger man må se. Det betyder f.eks., at en træner kun kan få adgang til de medlemmer, der træner på deres eget hold – og kun se udvalgte informationer.

Medlemmer

  • Har I behov for at opbevare ekstra informationer på medlemmerne, kan I selv oprette ekstra felter. Det kan f.eks. være navn på familiemedlemmer, sekundære e-mailadresser, klubinternt ID osv. Felterne kan have forskellige datatyper alt efter behov.
  • Hvis I ønsker at ændre data på mange medlemmer samtidig, kan “Rediger mange”-knappen på medlemslisten hjælpe. Herfra kan man f.eks. ændre værdier i et felt, tilmelde eller udmelde medlemmer fra hold og meget mere – med få klik.
  • Flere har efterspurgt mulighed for at tilføje profilbilleder. Det findes allerede og kan aktiveres under Indstillinger – Medlemsindstillinger.
  • Familiemedlemskaber er også et ofte nævnt ønske. Det findes i flere varianter: Enten ved at tilføje ekstra felter til ét medlem (f.eks. navne og kontaktinfo på flere familiemedlemmer), eller ved at aktivere “Familie/firma-relationer” under Opkrævningsindstillinger, så man kan samle og opkræve flere medlemmer sammen som én enhed.

Design og visning

  • Der er det seneste år blevet arbejdet meget på at opdatere designet i systemet. Det gælder især medlemsportalen og e-mailvisningen – men for at få glæde af forbedringerne, skal I måske opdatere den skabelon, I bruger.
  • Under Indstillinger – E-mailindstillinger er der nu flere e-mailskabeloner at vælge imellem, og I kan selv tilpasse farver, tekster, logo m.v. Har I brug for en helt unik skabelon, hjælper vi gerne med det også.
  • På medlemsportalen (via Indstillinger – Sidedesign) findes nu flere layout-muligheder og flere tilpasningsmuligheder. Også her kan I vælge blandt forskellige designskabeloner – eller få hjælp til en skræddersyet løsning.

Opkrævning

  • Flere har ønsket at kunne sende opkrævninger til personer, der ikke er medlem. Det kan I gøre via Debitorlisten i regnskabet. Her kan I oprette debitorer som almindelige fakturamodtagere – og sende dem opkrævninger direkte fra systemet.

Regnskab

  • Det er nu blevet nemmere at håndtere bilag. I kan trække én eller flere filer direkte ind i bilagsvinduet eller på en linje i kassekladden – så vedhæftes de automatisk til den pågældende postering.

Medlemsportal

  • Vi har fået forespørgsler på, hvordan man bedre kan integrere medlemsportalen med sin eksterne hjemmeside. Det er muligt på flere måder, afhængigt af jeres behov. Tag fat i supporten med jeres ønsker – så hjælper vi med at finde den bedste løsning til jer.

Hjælp og vejledning

Ud over ønsker til selve systemet har vi også fået gode input til, hvordan vi bedst placerer hjælp og vejledning. Vi arbejder derfor på en ny, søgbar FAQ-sektion, hvor I kan finde svar på typiske spørgsmål. Den vil komme sammen med en opdateret guidesektion, så det bliver lettere selv at finde svar, når man har brug for hjælp.

Sommer og support

Sommerferien nærmer sig – og vi gør opmærksom på, at der vil være længere svartider på supporten i uge 29, 30 og 31.
Har du allerede nu overblik over behov i den periode – så kontakt os endelig i god tid.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp, så kontakt endelig vores support. Vi sidder klar.

Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator

Tak for jeres respons på vores brugerundersøgelse!
Onsdag d. 11. Juni 2025

Vi vil gerne sende en stor tak til alle jer, der har taget jer tid til at deltage i vores brugerundersøgelse, der lukkede i går. Med et par hundrede besvarelser har I givet os et værdifuldt indblik i jeres oplevelser, ønsker og behov.

Vi har modtaget mange gode forslag, konkret feedback og værdifulde indsigter, som vil hjælpe os med at gøre ForeningsAdministrator endnu bedre. I løbet af de næste måneder vil vi gennemgå alle besvarelser og vurdere de mange forslag og tilbagemeldinger.

Har du spørgsmål eller vil du uddybe dine svar?
Undersøgelsen var anonym, så vi kan ikke se, hvem der har svaret hvad. Hvis du har yderligere spørgsmål, ønsker at uddybe dine forslag eller vil diskutere specifikke funktioner, er du velkommen til at kontakte supporten.

Eksisterende funktioner og muligheder
Vi kan allerede nu se, at flere af jeres ønsker faktisk allerede er mulige i systemet i dag. Det viser os, at vi bør blive bedre til at synliggøre eksisterende funktioner. Er du i tvivl om, hvorvidt noget, du ønsker, allerede er muligt, så kontakt gerne supporten.

I løbet af de kommende uger vil vi lave et opfølgende opslag, der fremhæver nogle af de funktioner, flere har efterspurgt – måske finder du ud af, at dit ønske allerede kan opfyldes!

Der er udtrukket fem deltagere, der hver har vundet to biografbilletter. De har fået direkte besked via e-mail.

Endnu en gang tak for jeres tid, engagement og konstruktive bidrag. Det er jeres input, der sikrer, at ForeningsAdministrator fortsat udvikler sig i en retning, der skaber større værdi for alle.

Sommerferie og support
Sommerferien nærmer sig, og vi gør opmærksom på, at der vil være forlængede svartider på supporten i uge 29, 30 og 31. Hvis du allerede nu ved, at du får brug for hjælp i denne periode, så kontakt os gerne på forhånd.

Med venlig hilsen,
ForeningsAdministrator

3 design opdateringer
Mandag d. 28. April 2025

Der er udgivet 3 design-relaterede opdateringer i dag.

Kassekladden under omdesign

Vi har foretaget ændringer til udseendet af kassekladden. Funktionerne er de samme, men design og brugervenlighed er forbedret. Den bliver nu gjort klar til yderligere opdateringer, der vil give flere muligheder i selve kladden.
Særligt afstemningsboksen, der tidligere var gul, har fået nyt design, men fungerer fortsat som før.
Flere opdateringer til kassekladden er på vej.

Nye skabeloner til MedlemsPortalen

Der er udgivet 3 nye designmuligheder til medlemsportalen. Den overordnede opbygning er den samme, men der er nu i alt 4 forskellige skabeloner, der giver forskellige udtryk ud over valg af farver, skrift osv.
Se under "Indstillinger - MedlemsPortal - Side design", hvor der også er en ny forhåndsvisning af den valgte opsætning.

Nyt design til arrangementslisten

Det er nu muligt at vælge mellem 3 forskellige visninger til arrangementslisten på medlemsportalen.
Det tidligere design er en simpel listevisning af arrangementer. De nye visninger ser mere moderne ud, fylder mere pr. arrangement og viser flere informationer på forsiden. Man kan vælge mellem 2 versioner - med eller uden billeder.
Vælg hvilken liste-type I ønsker at bruge under "Indstillinger - Arrangements indstillinger".

Er der spørgsmål til de nye muligheder, så tag endelig fat i supporten.

Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator

3 design opdateringer
Mandag d. 28. April 2025

Der er udgivet 3 design opdateringer i dag.

Kassekladden under omdesign

Vi har foretaget ændringer til udseendet af kassekladden. Funktionerne er de samme, men design og brugervenlighed er forbedret. Den bliver nu gjort klar til yderligere opdateringer, der vil give flere muligheder i selve kladden.
Særligt afstemningsboksen, der tidligere var gul, har fået nyt design, men fungerer fortsat som før.
Flere opdateringer til kassekladden er på vej.

Nye skabeloner til MedlemsPortalen

Der er udgivet 3 nye designmuligheder til medlemsportalen. Den overordnede opbygning er den samme, men der er nu i alt 4 forskellige skabeloner, der giver forskellige udtryk ud over valg af farver, skrift osv.
Se under "Indstillinger - MedlemsPortal - Side design", hvor der også er en ny forhåndsvisning af den valgte opsætning.

Nyt design til arrangementslisten

Det er nu muligt at vælge mellem 3 forskellige visninger til arrangementslisten på medlemsportalen.
Det tidligere design er en simpel listevisning af arrangementer. De nye visninger ser mere moderne ud, fylder mere pr. arrangement og viser flere informationer på forsiden. Man kan vælge mellem 2 versioner - med eller uden billeder.
Vælg hvilken liste-type I ønsker at bruge under "Indstillinger - Arrangements indstillinger".

Er der spørgsmål til de nye muligheder, så tag endelig fat i supporten.

Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator

3 design opdateringer
Mandag d. 28. April 2025

Der er udgivet 3 design opdateringer i dag.

Kassekladden under omdesign

Vi har foretaget ændringer til udseendet af kassekladden. Funktionerne er de samme, men design og brugervenlighed er forbedret. Den bliver nu gjort klar til yderligere opdateringer, der vil give flere muligheder i selve kladden.
Særligt afstemningsboksen, der tidligere var gul, har fået nyt design, men fungerer fortsat som før.
Flere opdateringer til kassekladden er på vej.

Nye skabeloner til MedlemsPortalen

Der er udgivet 3 nye designmuligheder til medlemsportalen. Den overordnede opbygning er den samme, men der er nu i alt 4 forskellige skabeloner, der giver forskellige udtryk ud over valg af farver, skrift osv.
Se under "Indstillinger - MedlemsPortal - Side design", hvor der også er en ny forhåndsvisning af den valgte opsætning.

Nyt design til arrangementslisten

Det er nu muligt at vælge mellem 3 forskellige visninger til arrangementslisten på medlemsportalen.
Det tidligere design er en simpel listevisning af arrangementer. De nye visninger ser mere moderne ud, fylder mere pr. arrangement og viser flere informationer på forsiden. Man kan vælge mellem 2 versioner - med eller uden billeder.
Vælg hvilken liste-type I ønsker at bruge under "Indstillinger - Arrangements indstillinger".

Er der spørgsmål til de nye muligheder, så tag endelig fat i supporten.

Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator

Betalingsservice tilmeldingslinks klar
Mandag d. 17. Februar 2025

Dette er vigtigt for jer, der bruger BetalingsService til at tilmelde medlemmer til betalingsaftaler. Mastercard har tidligere varslet en ændring i BetalingsService, der påvirker de links, vi bruger til automatisk betaling. Nu kan det nye tilmeldingslink benyttes i ForeningsAdministrator. Her er, hvad du skal gøre:

  1. Opret det nye link: Gå til BetalingsService for at danne det nye tilmeldingslink. Der skal laves et standard link uden kundeinformationer og du finder en detaljeret guide til, hvordan du gør dette, her: Guide til tilmeldingslink.
  2. Indsæt linket i Foreningsadministrator: Når du har dannet linket, skal du indsætte det under "Indstillinger - Betalingsservice indstillinger" i ForeningsAdministrator.
  3. Gør det hurtigst muligt: Den nye løsning skal bruges med det samme for nye medlemmer der ikke har fået link før.
  4. Enkel opsætning: Du skal kun gøre dette én gang. Herefter kan vi danne unikke links til jeres medlemmer.
  5. Vær opmærksom: I den nye løsning kan man ikke længere se det medlemsnummer, som tilmeldes. Vær derfor ekstra forsigtig med ikke at dele eller bruge links manuelt, da man kan komme til at bruge et link, der er knyttet til et medlemsnummer uden at kunne se det.

De gamle links der er sendt vil fungere indtil april, ønsker man at sende nye skal man have dannet og lagt et nyt link ind i indstillinger. Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp, så kontakt supporten.

Med venlig hilsen,
ForeningsAdministrator

Godt nytår
Mandag d. 6. Januar 2025

Vi ønsker alle et godt nytår og ser frem til et spændende 2025.

MobilePay opdatering

MobilePay omdøbte produktet MobilePay Subscription til "Faste betalinger" i 2024, og vi har nu også ændret navnet i vores system for at matche denne opdatering.
Så modulet hedder fra i dag: MobilePay Faste betalinger.

Opkrævninger for 2025

Vi har udsendt opkrævninger for systemets brug i 2025. Hvis I ikke har modtaget den, så tjek venligst jeres kontaktoplysninger under 'Indstillinger - Jeres oplysninger og konto', eller I kan se den under Indstillinger - Regninger.

Afslutning af regnskabsåret

Regnskabsafslutning kan foretages under 'Regnskab - Årsrapport'. Tjek hjælpeikonet for forslag til normale aktiviteter ved afslutning af regnskabsåret.

Vi har tilføjet muligheden for at afstemme balance konti i 2025 selvom 2024 ikke er afsluttet endnu, hvilket bør gøre det lettere at få startet op her i 2025 selvom 2024 ikke er afsluttet endnu.

Betalingsservice opkrævninger

For dem, der benytter betalingsservice til opkrævninger, husk at aflevere filen senest d. 24/1 kl. 11. Det er en god idé at lave filen i god tid, da det normalt er den måned, flest laver årsopkrævninger, og der derfor kan være lidt mere ventetid ved supporten, både hos os og betalingsservice.

CFR-indberetning

Husk, at CFR-indberetningen er åben frem til og med 31/1.

Vi ser frem til et godt og spændende 2025!

De bedste nytårshilsner,
ForeningsAdministrator