![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er tirsdag d. 17/5 udgivet en opdatering til opkrævningsmodulet der giver følgende muligheder.
MobilePay link til betaling
Det er nu muligt at indsætte links til MobilePay betaling i stedet for blot at sende et MobilePay nr. Med et link tages modtageren direkte til MobilePay app'en og MobilePay nr, beløb og tekst bliver sat automatisk, så betaling er væsentlig hurtigere.
Vælg om i ønsker at bruge betalingslink under Indstillinger - E-mail opkrævning. Muligheden vises hvis i har aktiveret MobilePay og indtastet et MobilePay Myshop nr.
Tilmelding til Betalingsservice
Det er nu muligt at indsætte link eller beskrivelse til Betalingsservice tilmelding i opkrævnings e-mails. Bruger i betalingsservice kan i vælge om der skal indsættes tilmelding til betalingsservice i e-mails. Det vil kun være medlemmer der ikke har en aftale hvor tilmeldingssektionen tilføjes e-mails, og i kan også vælge at det kun skal gælde for kontingent opkrævninger.
Det kan vælges om der skal indsættes et direkte link til betalingsservice tilmelding på betalingsservice hjemmeside, her er alle informationer automatisk udfyldt, eller i kan indsætte en beskrivelse så medlemmet selv kan oprette en aftale i sin netbank. Det er også muligt at indsætte begge dele.
Aktiver muligheden for betalingsservice tilmelding under Indstillinger - E-mail opkrævning.
Det er også muligt at indsætte betalingsservice tilmeldings informationer i MedlemsPortalens indmeldelsesmodul, der kan nu tilføjes betalingsservice informationer i teksten til ordrebekræftelse, så man kan bede medlemmer om at tilmelde sig en aftale direkte efter indmeldelse. Det gøres under MedlemsPortal - Indmeldelser - Opsæt indmeldelser.
Nye søgemuligheder i medlemslisten
Der er tilføjet en liste med specielle søgninger til medlemslisten. Klik på "vis ekstra felter" og find listen med "Specielle søgninger" i venstre side.
I listen er der søgninger på hvem der fx har eller mangler telefon nr og e-mail, hvem der har og ikke har betalingsservice aftale eller kreditkort aftale og andre specielle søgninger vi har haft forespørgsler på. De kan kombineres med alle de andre søgekriterier, så man fx kan søge efter hvem der ikke har e-mail adresse på en bestemt medlemstype eller lign.
Kære bruger, du ønskes en glædelig jul af ForeningsAdministrator.
Vi er gået igennem endnu et specielt foreningsår præget af Corona, og vi har mærket en endnu større forespørgsel på de online muligheder specielt ifm. betaling og kommunikation, og der planlægges nye tiltag til 2022 der forhåbentligt kan hjælpe mange.
Husk at CFR indberetningen er åben, frem til 31/1 (ikke 31/12 som vi skrev tidligere), hvis i indberetter medlemstal til CFR.
Supporten holder ferielukket fra d. 23/12 til d. 4/1.
Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator.dk
Vores leverandør af SMS-beskeder har varslet en prisstigning på SMS-beskeder pr. 1. juli, hvorfor vi også er nødsaget til at sætte prisen op. Prisen vil derfor stige fra 20 øre pr. besked til 35 øre pr. besked (inkl. moms). Alle beskeder i har tilbage mister ikke noget værdi, men køb af nye sms beskeder efter d. 1/7 2021 vil følge de nye priser på 35 øre pr. stk.
Prisændringen kommer fra de danske teleselskaber der har hævet priserne for at levere sms-beskeder markant, og det er desværre udenfor vores og vores sms-udbyders kontrol.
Vi kan henvise til blogindlæg fra 2 af de større danske udbydere af SMS-beskeder for mere information:
CPSMS om prisstigninger
GatewayAPI om prisstigninger
Som normalt lukker vi ned i juli, mere præcist uge 28, 29 og 30 (12/7 - 31/7). Det er muligt at skrive til supporten men der vil være længere svartid end normalt. Har man tidskritiske sager anbefaler vi at man skriver i god tid.
Vi ønsker en god sommer til alle
De bedste hilsner
ForeningsAdministrator.dk
I går d. 13/4 omkring middag havde vores betalingsudbyder QuickPay problemer med at behandle transaktioner pga. netværksproblemer. Er der driftsproblemer ved enten betalingsudbyderen eller de forskellige indløsere (Nets, MobilePay, Mastercard eller lign) viser det sig som regel ved problemer med at gå til betalingsvinduet eller få sin transaktion gennemført.
Har man derfor en del kreditkort transaktioner på kontoen er det en fordel at vide når der er problemer et sted i betalingsprocessen, og vi anbefaler derfor at man tilmelder sig driftsmedelelser fra QuickPay her: https://status.quickpay.net/subscribe.
De har også en statusside her hvor man kan se nuværende og tidligere driftsproblemer: https://status.quickpay.net og den integreres i vores kreditkort modul i en kommende opdatering.
Driftsmeddelelser er både for QuickPays egne løsninger og problemer ved indløsere, så der gives fx besked hvis dankort eller MobilePay er nede.
Oplever medlemmer problemer med betaling og der er nogle driftsforstyrrelser på betalingssystemerne anbefaler vi at vente til de virker normalt igen, og beder personen om at prøve igen.
ForeningsAdministrator vil gerne ønske alle et godt nytår. Året starter med en nyhed til foreninger der bruger kreditkort modulet. Her i januar er sikkerhedskrav til kreditkort betaling øget ifm. SCA og PSD2. Det betyder at man skal have aktiveret 3D Secure og Secured by Nets (afhængig af hvilken indløser man bruger) for at undgå at transaktioner afvises. Kort fortalt handler det om at mindske svindel med kreditkort betalinger ved at kunden / medlemmet der betaler bekræfter deres identitet i løbet af betalingsprocessen.
Kreditkort modulet vil fortsat virke uden problemer, også efter de nye retningslinjer, og i skal ikke gøre noget selv i denne forbindelse. Vi har fulgt med som PSD2 er blevet indført i etaper, først med en højere beløbsgrænse og nu med mere skærpede retninglinjer og lavere beløbsgrænse, men håndteringen af PSD2 er noget som vi sørger for, og vi har endnu ikke oplevet nogle problemer med de nye retningslinjer. Oplever man flere fejlede transaktioner end normalt, så giv os meget gerne besked så vi kan undersøge.
Den synlige ændring for jer og jeres medlemmer er at medlemmerne oftere vil blive mødt af at skulle godkende kreditkort betaling med en sms kode eller med nem-id, for at undgå svindel med kreditkort betalingen.
Bruger man kreditkort abonnementer kan man også have gamle aftaler der er oprettet uden 3d secure. Det er regler ved de enkelte indløsere og banker der bestemmer om de vil afvise træk på disse aftaler ud fra fx beløb. I de tilfælde vil systemet sende en e-mail til medlemmet med et nyt betalingslink, så der kan betales / tilmeldes en ny aftale som er med 3d secure. Langt de fleste aftaler er dog oprettet med 3d secure, selv af dem uden 3d secure er det ikke alle der vil være berørt.
Tidsfrister
Indberetter i til CFR så er indberetningen åben til 31/1.
Der er deadline for aflevering af opkrævninger til betalingsservice d. 22/1 kl. 9:00
Kommende opdatering
Den næste opdatering vi udgiver er en opdatering til netbank modulet, hvor det bliver bedre muligheder for at opsplitte og tjekke bevægelser samt understøttelse af netbank import til dem der bruger simpelt regnskab. Mere meldes ud når opdateringen er klar.
Kære bruger, du ønskes en glædelig jul af ForeningsAdministrator.
Det har været et specielt år for de fleste, og vi håber at på at i kommer godt igennem en svær tid, og kommer godt ind i det nye år.
Husk at CFR indberetningen er åben, frem til 31/ 2021, hvis i indberetter medlemstal til CFR.
Husk også at deadline for at aflevere filer til betalingsservice er mandag d. 21/12. Det er som regel den største opkrævning vi ser, så tjek gerne jeres opkrævninger allerede nu da supporten vil have ekstra travlt torsdag, fredag og mandag.
Supporten holder ferielukket fra d. 22/12 til d. 4/1.
Med venlig hilsen
ForeningsAdministrator.dk